Number of the records: 1  

Dítě se sluchovým postižením v MŠ a ZŠ

  1. BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) vypůjčeno (do 10.06.2024)C 365.364   

    Title statementDítě se sluchovým postižením v MŠ a ZŠ / Iva Jungwirthová
    Main entry-name Jungwirthová, Iva, 1966- (Author)
    Edition statementVydání první
    PublicationPraha : Portál, 2015
    Phys.des.191 stran : ilustrace ; 21 cm
    ISBN978-80-262-0944-7
    National bibl. num.cnb002737568
    Subj. Headings speciální pedagogika * sluchově postižené děti * diagnostika (lékařství) * kompenzační pomůcky * komunikační dovednosti * speciální vzdělávací potřeby * integrovaná výchova a vzdělávání * mateřské školy * základní školy
    Form, Genre příručky * případové studie
    Conspect376 - Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob
    UDC 376 , 316.344.6-056.263-053.2 , 616-07 , 37.043.2 , 37.04 , 316.77:81'42 , 373.24 , 373.3 , (035) , (078.7)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru376 - Speciální pedagogika
    Document kindBOOKS
    Dítě se sluchovým postižením v MŠ a ZŠ
    Dítě se sluchovým postižením v MŠ a ZŠ
    Závažné postižení sluchu není automaticky „vstupenkou“ do speciální školy. Podle psycholožky Ivy Jungwirthové téměř u všech dětí, které špatně slyší, stojí za to pokusit se o integraci do běžné školy. Jaké vady sluchu se u dětí mohou vyskytnout? Vady sluchu se podle závažnosti dělí na lehkou, střední a těžkou nedoslýchavost a na praktickou hluchotu. Mít sluchovou vadu neznamená, že člověk neslyší nic, stejně jako u zrakových vad i zde existuje různá míra závažnosti postižení sluchu. Důelžitá není diagnóza, ale jak dítě se sluchadly nebo s kochleárním implantátem vnímá mluvenou řeč. Ve speciálních školách těmto dětem chybí především to, co jim může dát pouze integrace - pozitivní vrstevnické řečové vzory a běžné sociální prostředí.Autorka vysvětluje, co s sebou nese vada sluchu, provází čtenáře přehledem pomůcek, které děti s vadou sluchu používají, a podrobně rozebírá výchovně-vzdělávací proces ve škole. Zdůrazňuje důležitost komunikace školy s rodiči a také s odborníky, provádí čtenáře možnostmi, které dává současná legislativa, a nabízí zkušenosti a návody z praxe. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.