Number of the records: 1  

Americké avantgardní divadlo

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Aronson, Arnold, 1948- - Author
    1. vyd. - Praha : Akademie múzických umění v Praze, 2011 - 207 s. : il. ; 24 cm
    ISBN 978-80-7331-219-0 (brož.)
    20. století 1955-1985
     divadelní avantgarda  experimentální divadlo  americké drama
     studie
    Call numberC 346.808
    Umístění 792 - Divadlo
    Americké avantgardní divadlo
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 346.808   

    Title statementAmerické avantgardní divadlo / Arnold Aronson ; [z anglického originálu ... přeložili Daniela Jobertová a Jan Hančil]
    Main entry-name Aronson, Arnold, 1948- (Author)
    Edition statement1. vyd.
    Issue dataPraha : Akademie múzických umění v Praze, 2011
    Phys.des.207 s. : il. ; 24 cm
    ISBN978-80-7331-219-0 (brož.)
    National bibl. num.cnb002269401
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
    OriginalAmerican avant-garde theatre
    Subj. Headings 20. století * 1955-1985 * divadelní avantgarda - Spojené státy americké - 20. století * experimentální divadlo - Spojené státy americké - 20. století * americké drama - 20. století
    Form, Genre studie
    Conspect792 - Divadlo. Divadelní představení
    UDC 792.036/.038 , 792.054 , 821.111(73)-2 , (73) , (048.8)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru792 - Divadlo
    Document kindBOOKS
    Americké avantgardní divadlo
    Kniha Arnolda Aronsona, profesora divadelních studií Columbia University v New Yorku, systematicky, kvalifikovaně a přitom velmi čtivě mapuje vývoj amerického alternativního divadla. Vrací se k jeho kořenům, výstižně charakterizuje široký kulturní, společenský i umělecký kontext jeho vzniku a zejména poučenými a kritickými analýzami seznamuje čtenáře s jeho nejvýznamnějšími osobnostmi, soubory a inscenacemi. Aronson sleduje jak vnější podmínky rozvoje americké divadelní avantgardy, tak vlivy zakotvené uvnitř uměleckého vývoje, jako byly myšlenky a umělecké postupy Marcela Duchampa, Gertrude Steinové, Antonína Artauda či Johna Cage. Postupné zakořeňování těchto postupů sleduje autor na příkladě experimentů v Black Mountain College, happeningů (například Alana Kaprowa), či v díle Living Theatre. Aronson dále připomíná kolektivní duch 60. let, vznik a existenci Open Theatre, vznik rituálního divadla a postupného jeho přerodu do divadla performancí, jako je Schechnerova Performance Group, nebo Serbanovy divadelní experimenty v LaMaMa. Kniha zachycuje, jak se v 70. a 80. letech avantgardní hnutí dále štěpí, performance se individualizuje, od rituálu se na jedné straně vrací k estetizaci jako v dílech Roberta Wilsona, Richarda Foremana a Wooster Group, a dále k extrémním projevům tzv. "body art" na pomezí masochismu a sebepoškozování, i individuálním performancím zakotveným v autobiografické sféře performera (Spaulding Grey, Laurie Anderson). Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.