Number of the records: 1  

Ohrožený druh

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    sound recording


     Horáček, Michal, 1952- - Lyricist
    [Praha] : Sony BMG Music, p2008 - 1 CD (41:01) : digital ; 12 cm + 1 brožura
    886973894224 8869738942240
     populární hudba  populární písně  jazz
     písně  šansony  kompaktní disky
    Call numberHCD 6.433
    Ohrožený druh
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( hudební )k vypůjčeníHCD 6.433   

    Title statementOhrožený druh [zvukový záznam] / Michal Horáček
    Main entry-name Horáček, Michal, 1952- (Lyricist)
    Issue data[Praha] : Sony BMG Music, p2008
    Phys.des.1 CD (41:01) : digital ; 12 cm + 1 brožura
    NoteTexty písní Michal Horáček v brožuře
    Další poznámkaNahráno v letech 2004-2008
    ContentsTramtárie -- Zpráva, která všechno změní -- Jak se ten chlap na mě dívá -- Esik az esó, csendesen -- Bellissima -- Všechno je, jak má být -- Veselo k uzoufání -- V úzkých -- Závoj tkaný touhami -- Ohrožený druh
    Subj. Headings populární hudba - Česko * populární písně * jazz
    Form, Genre písně * šansony * kompaktní disky
    Conspect784 - Vokální hudba
    UDC 78.03.011.26 , 784.4 , 784.7 , 78.036.9 , (086.76)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Document kindAudio documents
    Ohrožený druh
    Podívejte se do studia, kde Věra Nerušilová a Ruth Horáčková zpívají titulní píseň „Ohrožený druh“. Ženský hlas = nejtajuplnější nástroj v orchestru světa. Tušil jsem to vždycky. Ale teprve v roce 2003 mě napadlo: co kdybych se pokusil podřídit tomu nástroji celé album? Postupně jsem napsal asi dvacet příběhů. Některé na hudbu už zkomponovanou; vybral jsem si skladby, které jsem léta miloval. Většinou jsem však volil opačný postup: nejprve jsem napsal texty, a ty pak nabídl ke zhudebnění. Tak se stalo, že tentýž text dostal mnoho hudebních podob; posléze jsem jednu vybral. Na albu se proto sešla pestrá tvůrčí společnost: Petr Hapka a Paolo Conte, Jarda Traband Svoboda a Tanita Tikaram, Hana Robinson, Ivan Hlas, pánové ze skupiny Čechomor a Milan Vyskočko. Původní počet písní se za pět let práce ve studiu zúžil na polovinu; na albu jsem chtěl mít jen ty skladby, jejichž síla neumdlévala ani při pohledu přes neúprosnou lupu času. Mnohokrát mi pomohli i ti, kteří hudbu instrumentovali – od pětadvacetiletého Davida Solaře po dvaasedmdesátiletého Milana Kymličku; všichni přinesli nápady a postupy tak osobité, že album dostávalo další, pro mě překvapivé vrstvy. Podobně spletitá a plná překvapení byla i cesta za interpretačním výrazem; tutéž píseň nazpívalo i sedm různých zpěvaček. Výsledkem je pásmo jako běh života: v prvním šansonu se potkáváme s dívkou teprve klopýtající přes práh dospělosti, zatímco na posledním k nám mluví dáma, která má na co vzpomínat. Nakonec to kupodivu nebyly hvězdy známé z rozhlasu a televize, ale dívky a ženy vystupující spíš na klubové scéně, kdo mě dokázal zaujmout a dojmout. A znovu mě utvrdit v původním dojmu: ženský hlas je nejtajuplnějším nástrojem v orchestru světa. Michal Horáček (září 2008) Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    Loading…
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.