Number of the records: 1  

Rukověť vzdělání pro německé učitele


  1.  Diesterweg, Adolph, 1790-1866 - Author
    Vyd. 1. - Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1954 - 128 s.
    Knihovna pedagogických klasiků. Nová řada ;
     pedagogové  vzdělávání  pedagogika  didaktika
     spisy
    Call numberC 17.053
    Umístění
    Rukověť vzdělání pro německé učitele
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( sklad )k vypůjčeníC 17.053   

    InfoRETRO-CATALOGUING - SHORT RECORD
    Title statementRukověť vzdělání pro německé učitele
    Main entry-name Diesterweg, Adolph, 1790-1866 (Author)
    Edition statementVyd. 1.
    Issue dataPraha : Státní pedagogické nakladatelství, 1954
    Phys.des.128 s.
    National bibl. num.cnb000437189
    Edition Knihovna pedagogických klasiků. Nová řada ; sv. 6
    Subj. Headings pedagogové - Německo * vzdělávání * pedagogika * didaktika
    Form, Genre spisy
    Conspect37 - Výchova a vzdělávání
    UDC 37.02 , 37.01 , (430) , 37.011.3-051
    CountryČesko
    Languagečeština
    Document kindBOOKS
    Rukověť vzdělání pro německé učitele
    Ve svém díle, vydaném po prvé r. 1835, vysvětluje německý humanista a demokrat, čelný představitel světové klasické pedagogiky, své pedagogické a didaktické názory, ukazuje, jaké požadavky klade učitelské povolání na osobnost učitelovu, a podává návod, jak postupovat při získávání theoretického učitelského vzdělání. Svými didaktickými principy a pravidly, které vyjádřil srozumitelnou formou, přístupnou širokým masám učitelstva, navazuje na Komenského, Pestalozziho, Rousseaua (názornost vyučování, podřízení vyučovacích method přirozených vývojovým stupňům dítěte, postup od znamého k neznámému a j.). Přestože Diesterwegův pedagogický systém má některé nedostatky nejen s hlediska dnešní pedagogiky, ale i s hlediska pedagogiky soudobé (pomíjení otázek mravní výchovy, vzdělání žen a j.), jsou mnohé jeho názory dodnes platné a překvapují svou pokrokovostí (požadavek ideovosti vyučování, vyzdvihování praktické stránky výchovy, boj proti formalismu, humanistické pojímání vlastenectví, zdůrazňování významu lidu, výklad vztahu myšlení a řeči). Zdroj anotace: Národní knihovna ČR
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.