Number of the records: 1  

Respektovat a být respektován

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


    Kroměříž : Spirála, 2005 - 282 s. : il. ; 25 cm
    ISBN 80-901873-6-6
      Kopřiva, Pavel, - Other
     autorita  psychologie dítěte  psychologie osobnosti  rodiče a děti  rodinná výchova  výchova dítěte
     příručky
    Call numberC 321.346
    Umístění 159.923 - Psychologie osobnosti
    Respektovat a být respektován
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) vypůjčeno (do 10.06.2024)C 321.346   

    Title statementRespektovat a být respektován / Pavel Kopřiva ... [et al.]
    Issue dataKroměříž : Spirála, 2005
    Phys.des.282 s. : il. ; 25 cm
    ISBN80-901873-6-6
    National bibl. num.cnb001578125
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii
    Another responsib. Kopřiva, Pavel, 1956- (Other)
    Subj. Headings autorita * psychologie dítěte * psychologie osobnosti * rodiče a děti * rodinná výchova * výchova dítěte
    Form, Genre příručky
    Conspect37 - Výchova a vzdělávání
    UDC 159.92 , 173 , 37.01 , 37.03
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru159.923 - Psychologie osobnosti
    Document kindBOOKS
    Respektovat a být respektován
    Při výchově je důležitá nejen láska k dětem, ale také respekt. Děti potřebují cítit, že jsou respektovány dospělými. Jen tak se mohou naučit skutečné zodpovědnosti a samostatnosti, sebeúctě a také respektu vůči druhým. Proto je třeba se vyhnout častým a typickým výchovným chybám, spjatým s autoritativním, mocenským výchovným stylem, kdy dospělí uplatňují vůči dětem svoji nadřazenost a vyžadují bezmeznou poslušnost. Dítě pak začne být poslušné vůči každé autoritě, pasivní, neumí se zdravě prosadit, převzít zodpovědnost za své jednání, anebo naopak je vzdorovité. Pokud se ve výchově objevují také tresty, emoční zranění způsobená zesměšňováním či urážkami, děti trpí i nízkým sebevědomím. Kniha nabízí rodičům, učitelům a vychovatelům rady, jak se vyhnout autoritativním výchovným stylům a jak se naučit partnerské, respektující výchově. Rady a poznatky jsou doloženy ukázkovými modelovými situacemi a příklady z praxe. Čtveřice autorů-psychologů razí heslo, že od kvality výchovy a vzdělávání dětí se odvíjí budoucnost společnosti. Školu, rodinu a společnost chápe jako spojité nádoby. Autoři se angažují v projektech na transformaci školství (Zdravá škola, Zdravá mateřská škola), prosazují doporučované výchovné styly prostřednictvím kurzů pro pedagogy a publikační činností. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.