Number of the records: 1  

Ohlas písní ruských a českých


  1.  Čelakovský, František Ladislav, 1799-1852 - Author
    Praha : Vaněk a Votava, [1922?] - 133 s.
    Vzorná četba pro mládež ;
     česká poezie  publikace pro mládež
    Call numberP 7.466
    Ohlas písní ruských a českých
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( region )jen prezenčněP 7.466   

    InfoRETRO-CATALOGUING - SHORT RECORD
    Title statementOhlas písní ruských a českých / F.L. Čelakovský ; k vydání upravil Fr. Papírník
    Main entry-name Čelakovský, František Ladislav, 1799-1852 (Author)
    Issue dataPraha : Vaněk a Votava, [1922?]
    Phys.des.133 s.
    National bibl. num.cnb000589687
    Edition Vzorná četba pro mládež ; sv. 9
    Form, Genre česká poezie * publikace pro mládež
    Conspect821.162.3-1 - Česká poezie
    821-93 - Literatura pro děti a mládež (beletrie)
    UDC 821-93 , 821.162.3-1 , (0:82-1)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Document kindBOOKS
    Ohlas písní ruských a českých
    Dvě nejslavnější básnické sbírky Čelakovského, významného představitele našeho národního obrození. Ohlasy písní ruských - 26 písní. Látku ke svému ohlasu čerpal Čelakovský z ruských bylin, ale některé básně vytvořil podle vlastních představ v duchu lidové slovesnosti. Lyrické básně Ohlasu zobrazují život ruského lidu ve šťastných i smutných okamžicích, jako je život mladých, jejich láska, poměr mezi dětmi i rodiči. Mnoho básní v duchu ruské tvorby začíná oslovením nebo popisem přírodního jevu, který se přirovnává k vypravovanému ději. Ohlasy písní českých - 57 písní. Čelakovský v Ohlasu vyjádřil ráz českého lidového života, obraz českého venkovského lidu z konce třicátých let. Odlišnost lidové poezie ruské a české charakterizoval Čelakovský úvodním srovnáním krajinného rázu ruské a české země. Na rozdíl od Ohlasu ruského, ten český nemá hrdinské písně. Mnohem častější jsou satirické a výsměšné písně a popěvky, mířící hlavně na vrchnost a na maloměšťáka. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.