Number of the records: 1  

K novému významu umění

  1. SYSm0118543
    LBL
      
    00000nam-a22^^^^^3a-4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20231108113937.4
    007
      
    ta
    008
      
    000117s1956----xr------------------cze--
    015
      
    $a cnb000681088
    035
      
    $a (OCoLC)23045254
    040
      
    $a CBA001 $b cze
    100
    1-
    $a Honzl, Jindřich, $d 1894-1953 $7 jk01041966 $4 aut
    245
    10
    $a K novému významu umění : $b divadelní úvahy a programy 1920 - 1952
    250
      
    $a 1. vyd.
    260
      
    $a Praha : $b Orbis, $c 1956
    300
      
    $a 478 s. : $b fot.
    490
    1-
    $a Knihovna divadelní tvorby
    520
    3-
    $a Vydavatel zařadil do první části z obsáhlého Honzlova literárního díla články a stati programního rázu, ať už byly autorem původně psány jako umělecké manifesty, nebo ať vznikly jako estetické studie, historické črty, příležitostné projevy, polemiky atp., přitom však jako práce, v nichž Honzl řešil i obecnější otázky a které zachycují na konkretních případech cestu jeho vývoje. Soubor článků je uspořádán chronologicky do třech oddílů: Proletářské divadlo (1920-1925), Levá avantgarda (1925-1943), O socialistický realismus (1945 až 1952). I když je základní autorova tendence, boj za nové, bohatší socialistické umění, od počátku do konce zřetelná, jsou mnohé stránky této knihy (zejména druhého oddílu) problematické. Ilustrují však složitý vývoj pokrokových umělců od prvních ohlasů Října až po Únor. Mají dnes platnost dvojího poučení našemu divadlu - jako dokument doby i jako souhrn zkušeností, osvětlujících cestu další praxi. (Podle úvodní studie) $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?oclc=(OCoLC)23045254&nbn=cnb000681088 $2 Národní knihovna ČR
    830
    -0
    $a Knihovna divadelní tvorby
    856
    41
    $u http://krameriusndk.nkp.cz/search/handle/uuid:95c68640-08c6-11e4-b1a4-005056827e52 $3 DNNT $x DNNTO $y Digitalizovaný dokument
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.