Number of the records: 1  

Co je filosofie?


  1.  Deleuze, Gilles, 1925-1995 - Author
    Vyd. 1. - Praha : OIKOYMENH, 2001 - 191 s. ; 20 cm
    ISBN 80-7298-030-0
    Oikúmené
      Petříček, Miroslav, - Translator   Guattari, Félix, - Author
     filozofie  věda  logika  estetika
     pojednání
    Call numberC 302.525
    Umístění 101 - Filozofie obecně
    Co je filosofie?
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 302.525   

    Title statementCo je filosofie? / Gilles Deleuze, Felix Guattari ; [z francouzského originálu ... přeložil Miroslav Petříček jr.]
    Main entry-name Deleuze, Gilles, 1925-1995 (Author)
    Edition statementVyd. 1.
    Issue dataPraha : OIKOYMENH, 2001
    Phys.des.191 s. ; 20 cm
    ISBN80-7298-030-0
    National bibl. num.cnb001022836
    Edition Oikúmené (OIKOYMENH)
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografické odkazy
    OriginalQu'est-ce que la philosophie?
    Another responsib. Petříček, Miroslav, 1951- (Translator)
    Guattari, Félix, 1930-1992 (Author)
    Subj. Headings filozofie * věda * logika * estetika
    Form, Genre pojednání
    Conspect101 - Filozofie
    UDC 16 , 111.852 , 101 , 001 , (049)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru101 - Filozofie obecně
    Document kindBOOKS
    Co je filosofie?
    Filozofie není pouhou schopností formování či produkování pojmů, nýbrž tvořením pojmů. Pojmy nepředstavují totiž něco daného, neboť musí být vytvořeny, vynalezeny či produkovány. Věda, umění i filozofie jsou nadány tvůrčím aspektem. Tyto obory nás nutí ponořit se do chaosu, protože jen za tuto cenu ho můžeme přemoci. Pojem odkazuje k chaosu, jenž se stal Myšlenkou, mentálním chaosem - myšlení se permanentně musí porovnávat s chaosem! Umění, věda i filozofie vznikají v rovině, kterou prochází chaos. Filozofie potřebuje ne-filozofii stejně jako umění vyžaduje ne-umění či věda ne-vědu. Jedná se o nezbytnou podmínku jejich rozvoje ve formě společného vnoření do chaosu. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.