Number of the records: 1
SYS 1277019 LBL 03169nam-a2200613-i-4500 003 CZ-CbJVK 005 20240813221915.0 007 ta 008 231130s2023----xr-a---g------000-p-cze-- 015 $a cnb003576431 020 $a 978-80-7511-757-1 $q (brožováno) 035 $a (OCoLC)1445418932 040 $a ABG001 $b cze $d BOA001 $e rda 043 $a e-xr--- 045 $a x2x2 072 -7
$a 821.162.3-1 $x Česká poezie $2 Konspekt $9 25 080 $a 821.162.3-1 $2 MRF 080 $a 793.3 $2 MRF 080 $a 72/76:159.931 $2 MRF 080 $a 655.244 $2 MRF 080 $a (437.3) $2 MRF 080 $a (0:82-1) $2 MRF 080 $a (084.12) $2 MRF 080 $a (0.045) $2 MRF 100 1-
$a Nezval, Vítězslav, $d 1900-1958 $7 jk01090162 $4 aut 245 10
$a Abeceda : $b taneční komposice Milči Mayerové / $c Vítězslav Nezval 264 -1
$a Praha : $b Volvox Globator, $c 2023 300 $a 57 stran : $b ilustrace ; $c 29 cm 336 $a text $b txt $2 rdacontent 336 $a statický obraz $b sti $2 rdacontent 337 $a bez média $b n $2 rdamedia 338 $a svazek $b nc $2 rdacarrier 500 $a Podnázev v tiráži: cyklus básní s tanečními komposicemi Milči Mayerové a typografické úpravě, obálce a s fotomontážemi Karla Taigeho a fotografiemi K. Papsy 520 3-
$a Nakladatelství Volvox Globator představuje reprint zásadního díla české literární a výtvarné avantgardy. Bezmála před sto lety, roku 1924 byl poprvé publikován soubor čtyřverší Vítězslava Nezvala Abeceda, a to v rámci sbírky Pantomima, která byla koncipována jako básnický manifest poetismu. O dva roky později vyšla Abeceda samostatně s podtitulem: „taneční kompozice Milči Majerové“ v typografické úpravě Karla Teigeho. Jedná se o koncept setkání samostatných umění, tedy prolnutí slova, pohybu a obrazu. Zatímco tanečnice, zachycená na fotografiích Karla Paspy, je jednotlivými písmeny přímo inspirována a pantomimicky je ztvárňuje, básník v úvodu knihy píše: „Nešlo mi [] o fysiologické vystižení barvy hlásek a o jejich básnickou rekonstrukci. Písmeno mi bylo spíše motivem nežli námětem, kaménkem, jenž měl rozvířiti hladinu, záminkou k básni“. Pracuje asociativně a často ponechává své krátké lyrické texty jako nezodpovězenou hádanku. Nebo jako pozvánku do barevného světa indiánů, faraonů, tanečnic, klaunů, krotitelů hadů i dudáků z Chodska, do světa, kde je setřena hranice mezi blízkým a exotickým, do světa, který je třeba schovaný pod střechou písmene A. A nazváno buď prostou chatrčí Ó palmy přeneste svůj rovník nad Vltavu! Šnek má svůj prostý dům z nějž růžky vystrčí a člověk neví kam by složil hlavu $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788075117571 $2 Web obalkyknih.cz 520 2-
$a Reprint zásadního díla české literární a výtvarné avantgardy. Roku 1924 byl poprvé publikován soubor čtyřverší Vítězslava Nezvala - Abeceda, a to v rámci sbírky Pantomima, která byla koncipována jako básnický manifest poetismu. $b Roku 1926 vyšla Abeceda samostatně s podtitulem: "taneční kompozice Milči Majerové" v typografické úpravě Karla Teigeho. Jedná se o koncept setkání samostatných umění, tedy prolnutí slova, pohybu a obrazu. Zatímco tanečnice, zachycená na fotografiích Karla Paspy, je jednotlivými písmeny přímo inspirována a pantomimicky je ztvárňuje, básník pracuje asociativně a často ponechává své krátké lyrické texty jako nezodpovězenou hádanku. Nebo jako pozvánku do barevného světa indiánů, faraonů, tanečnic, klaunů, krotitelů hadů i dudáků z Chodska, do světa, kde je setřena hranice mezi blízkým a exotickým... Nakladatelská anotace. Kráceno. 580 $a Reprint původního vydání (včetně faksimile obálky): V Praze : nákladem J. Otto spol. s r.o., 1926 600 17
$a Mayerová, Milča, $d 1901-1977 $7 jk01080968 $2 czenas 648 -4
$a 1922-1926 648 -7
$a 20. století $7 ch460558 $2 czenas 650 07
$a česká poezie $y 20. století $7 ph150471 $2 czenas 650 07
$a pohybové umění $z Česko $y 20. století $7 ph486116 $2 czenas 650 07
$a vizuální umění $z Česko $y 20. století $7 ph220318 $2 czenas 650 07
$a typografické písmo $z Česko $y 20. století $7 ph116510 $2 czenas 655 -7
$a česká poezie $7 fd133958 $2 czenas 655 -7
$a fotografické publikace $7 fd132276 $2 czenas 655 -7
$a reprinty $7 fd133253 $2 czenas 910 $a CBA001 FMT BK Citation
Number of the records: 1