Number of the records: 1  

Povídka o škole v sovětské literatuře poválečných let


  1.  Holejšovská-Genčiová, Miroslava, 1923-2012 - Author
    1. vyd. - Praha : SNDK, 1953 - 99 s.
    Knižnice theorie dětské literatury ;
      Tenčík, František, - Author of introduction
     literatura pro děti a mládež  sovětská literatura
     příručky
    Call numberC 13.177
    Umístění
    Povídka o škole v sovětské literatuře poválečných let
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( sklad )k vypůjčeníC 13.177   

    InfoRETRO-CATALOGUING - SHORT RECORD
    Title statementPovídka o škole v sovětské literatuře poválečných let / Miroslava Holejšovská-Genčiová ; předmluvu napsal František Tenčík
    Main entry-name Holejšovská-Genčiová, Miroslava, 1923-2012 (Author)
    Edition statement1. vyd.
    Issue dataPraha : SNDK, 1953 (Liberec : SeČT, z.z.)
    Phys.des.99 s.
    National bibl. num.cnb000420154
    Edition Theorie dětské literatury ; 3
    Note3000 výt.
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografické odkazy
    Another responsib. Tenčík, František, 1912-1974 (Author of introduction)
    Subj. Headings literatura pro děti a mládež * sovětská literatura
    Form, Genre příručky
    Conspect821.161.1.09 - Ruská literatura, rusky psaná (o ní)
    UDC 821(47+57) , 82-93 , (47+57) , 82-93-053.4/.5 , (035)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Document kindBOOKS
    Povídka o škole v sovětské literatuře poválečných let
    První část knihy podává krátký retrospektivní pohled do historie tématu školy v ruské dětské literatuře: všímá si zobrazení předrevoluční školy u autorů ruských (Pomjalovskij, Garin-Michajlovskij) i sovětských (Gajdar, L. Kassil), zobrazení sovětské školy v 20.-30. letech rozkvětu sovět. škol, povídky po r. 1939 i výskytu tohoto žánru v období Velké vlast. války. Další kapitoly seznamují s bohatou problematikou sovět. školní povídky poválečné. Autorka sleduje, jak se jednotlivým sovět. spisovatelům podařilo vystihnout vliv kolektivu na výchovu sovět. člověka, význam přátelství, podstatu a obsah školní prace, úlohu komsomolu a pionýr. organizace, úlohu a význam učitelů a rodičů. Všechny poválečné školní povídky mají jeden společný rys: zobrazují pevné spojení školy s okolním životem. Zdroj anotace: NKP
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.