Number of the records: 1
Maffesoli, Michel, 1944- - Author
V českém jazyce vyd. 1. - Praha : Prostor, 2002 - 265 s. ; 18 cm
ISBN 80-7260-069-9
Střed ;
Fulka, Josef, - Translator
dobrodružné cesty exil bloudění (fenomén)
esejeTitle statement O nomádství : iniciační toulky / Michel Maffesoli ; přeložil Josef Fulka Main entry-name Maffesoli, Michel, 1944- (Author) Edition statement V českém jazyce vyd. 1. Issue data Praha : Prostor, 2002 Phys.des. 265 s. ; 18 cm ISBN 80-7260-069-9 Kč 299,00 National bibl. num. cnb001179846 Edition Střed (Prostor) Note K DISPOZICI POUZE V ELEKTRONICKÉ PODOBĚ Note Překlad z francouzštiny Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografické odkazy Original Nomadisme (vagabondages initiatiques) Another responsib. Fulka, Josef, 1976- (Translator)
Subj. Headings dobrodružné cesty * exil * bloudění (fenomén) Form, Genre eseje Conspect 316.7 - Sociologie kultury. Kulturní život UDC 314.743 , 316.728-025.22 , 338.48-51 , (0:82-4) Country Česko Language čeština Document kind BOOKS Hledání dobrodružství, touha být jinde, bloudění, migrace, cirkulace, otázka teritoria, znovuobjevování archaických forem, svoboda - to jsou hlavní témata spjatá s nomádstvím, životem na cestě, které umožňuje svobodu jednotlivce, přináší intenzivně žité zkušenosti, a tedy i věčnou radost ze života. Nomádství, jak francouzský sociolog Maffesoli dokazuje, existuje v průběhu celých lidských dějin, jeho podoby a formy jsou různé: řecký kosmopolitismus, židovský synkretismus, středověký dynamismus, duchovní či erotické bloudění atd. Na konci dvacátého století se téma bytí na cestě stalo opět aktuálnějším v souvislosti s nástupem postmodernismu. Migrace za prací, za odpočinkem, únik před institucemi všeho druhu - to jsou podoby (post)moderního nomádství. Moderní stát funguje jako protiklad nomádství: ustálené sociální instituce, přesně vymezená individuální teritoria, totalitarismus a nedůvěra vůči všemu bloudivému, unikajícímu pozornosti, neboť pokud něco ustálíme, můžeme to lépe ovládat a drezírovat. A proto nyní pro postmoderního člověka uzrál čas exodu - postavení se proti všem institucionálním i identickým jistotám, zahájení iniciačního hledání skrze život na cestě. Odborná práce, nejedná se o obecný výklad nomádství, ale autorovu interpretaci (tj. autor ve filozoficko-sociologickém duchu rozvíjí svoji teorii a hledá pro ni leckdy svérázné důkazy v kulturních dějinách člověka). Obdobnou myšlenku (postmoderní člověk jakožto poutník, hledač, tulák, cestovatel) rozvinul ve svém díle i polský sociolog Z. Bauman. Zdroj anotace: Městská knihovna v PrazeLoading…
Number of the records: 1