Number of the records: 1  

O nomádství


  1.  Maffesoli, Michel, 1944- - Author
    V českém jazyce vyd. 1. - Praha : Prostor, 2002 - 265 s. ; 18 cm
    ISBN 80-7260-069-9
    Střed ;
      Fulka, Josef, - Translator
     dobrodružné cesty  exil  bloudění (fenomén)
     eseje
    O nomádství
    Title statementO nomádství : iniciační toulky / Michel Maffesoli ; přeložil Josef Fulka
    Main entry-name Maffesoli, Michel, 1944- (Author)
    Edition statementV českém jazyce vyd. 1.
    Issue dataPraha : Prostor, 2002
    Phys.des.265 s. ; 18 cm
    ISBN80-7260-069-9 Kč 299,00
    National bibl. num.cnb001179846
    Edition Střed (Prostor)
    NoteK DISPOZICI POUZE V ELEKTRONICKÉ PODOBĚ
    NotePřeklad z francouzštiny
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografické odkazy
    OriginalNomadisme (vagabondages initiatiques)
    Another responsib. Fulka, Josef, 1976- (Translator)
    Subj. Headings dobrodružné cesty * exil * bloudění (fenomén)
    Form, Genre eseje
    Conspect316.7 - Sociologie kultury. Kulturní život
    UDC 314.743 , 316.728-025.22 , 338.48-51 , (0:82-4)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Document kindBOOKS
    O nomádství
    Hledání dobrodružství, touha být jinde, bloudění, migrace, cirkulace, otázka teritoria, znovuobjevování archaických forem, svoboda - to jsou hlavní témata spjatá s nomádstvím, životem na cestě, které umožňuje svobodu jednotlivce, přináší intenzivně žité zkušenosti, a tedy i věčnou radost ze života. Nomádství, jak francouzský sociolog Maffesoli dokazuje, existuje v průběhu celých lidských dějin, jeho podoby a formy jsou různé: řecký kosmopolitismus, židovský synkretismus, středověký dynamismus, duchovní či erotické bloudění atd. Na konci dvacátého století se téma bytí na cestě stalo opět aktuálnějším v souvislosti s nástupem postmodernismu. Migrace za prací, za odpočinkem, únik před institucemi všeho druhu - to jsou podoby (post)moderního nomádství. Moderní stát funguje jako protiklad nomádství: ustálené sociální instituce, přesně vymezená individuální teritoria, totalitarismus a nedůvěra vůči všemu bloudivému, unikajícímu pozornosti, neboť pokud něco ustálíme, můžeme to lépe ovládat a drezírovat. A proto nyní pro postmoderního člověka uzrál čas exodu - postavení se proti všem institucionálním i identickým jistotám, zahájení iniciačního hledání skrze život na cestě. Odborná práce, nejedná se o obecný výklad nomádství, ale autorovu interpretaci (tj. autor ve filozoficko-sociologickém duchu rozvíjí svoji teorii a hledá pro ni leckdy svérázné důkazy v kulturních dějinách člověka). Obdobnou myšlenku (postmoderní člověk jakožto poutník, hledač, tulák, cestovatel) rozvinul ve svém díle i polský sociolog Z. Bauman. Zdroj anotace: Městská knihovna v Praze
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.