Number of the records: 1
Cine teatro Saura
Slavíková, Hana, 1976- - Author
Vydání první - 366 stran : ilustrace (některé barevné), portréty ; 23 cm
ISBN 978-80-7460-170-5
Saura, Carlos, 1932-2023
20.-21. století
filmoví režiséři filmová režie filmová tvorba filmy filmové náměty
monografieCall number C 397.235 Umístění 791.071 - Filmoví tvůrci, tvůrkyně, kritici, kritičky. Filmoví režiséři, režisérky Title statement Cine teatro Saura : putování filmovým dílem Carlose Saury / Hana Slavíková Main entry-name Slavíková, Hana, 1976- (Author) Edition statement Vydání první Publication V Brně : JAMU, 2020 Phys.des. 366 stran : ilustrace (některé barevné), portréty ; 23 cm ISBN 978-80-7460-170-5 National bibl. num. cnb003221438 Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky Language note Český text, anglické a španělské resumé Subj. Headings Saura, Carlos, 1932-2023 * 20.-21. století * filmoví režiséři - Španělsko - 20.-21. století * filmová režie - Španělsko - 20.-21. století * filmová tvorba - Španělsko - 20.-21. století * filmy - Španělsko - 20.-21. století * filmové náměty Form, Genre monografie Conspect 791 - Film. Cirkus. Lidová zábava UDC 791.633-051 , 791.633 , 791.62-026.15 , 791.2 , 791.22/.23 , (460) , (048.8) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 791.071 - Filmoví tvůrci, tvůrkyně, kritici, kritičky. Filmoví režiséři, režisérky Document kind BOOKS Název knihy Cine Teatro Saura je variací pojmu cineteatro, vztahujícího se k prostorům, v nichž mohli být diváci dříve vystaveni jak filmovému, tak divadelnímu prožitku. Filmy Carlose Saury jsou takovým prostorem. Putování filmovým dílem opírající se o fenomenologické principy je vedeno snahou zprostředkovat nezvyklé a svým způsobem i riskantní metody narace, jež mohou být cestou k jinému vnímání vnitřního i vnějšího světa a vztahování se k němu. Carlos Saura nalezl mnoho rozmanitých způsobů, jak pracovat s pamětí a časem a jejich subjektivním vnímáním, jak proniknout k metamorfózám minulosti v přítomnosti. Ve svém díle propojil filmové, divadelní a dokumentární polohy s maximální přirozeností a důvěrou v autorskou svobodu, jež není povinována ctít zavedené kategorie. Jeho více než šedesátiletá filmová tvorba je nahlížena v kontextu politických a sociálních proměn a rovněž optikou dalších kreativních vrstev Saurovy košaté osobnosti. Důraz je kladen nejen na důmyslné prolínání různých tvůrčích metod uchopení skutečnosti, ale také na zkušenost s diktaturou, kterou prošla jak španělská, tak i česká společnost, jíž je text určen. Pokud sebereme odvahu k obdobně svobodnému přitakání subjektivitě a přijmeme paměť jako prostor mnoha časů a představ, jímž je třeba procházet, možná se o sobě dozvíme víc než prostřednictvím příběhů posedlých objektivitou a strukturami, v nichž se nelze ztratit. A právě proto v nich lze tak málo podstatného nalézt. Chceme-li pochopit oheň, nestačí analyzovat popel, je třeba znovu zažehnout plamen. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBULoading…
Number of the records: 1