Number of the records: 1
Smetáčková, Irena, 1976- - Author
Vydání první - 244 stran : ilustrace ; 23 cm
ISBN 978-80-262-1668-1
Štech, Stanislav, - Author Viktorová, Ida, - Author Martanová, Veronika, - Author Páchová, Anna - Author Francová, Veronika - Author
2014-2020
učitelská profese stres (psychologie) syndrom vyhoření sebepoznání interpersonální vztahy učitel a žák psychologický výzkum základní školy
případové studie kolektivní monografieCall number C 396.862 Umístění 159.94 - Emoce. Vůle Title statement Učitelské vyhoření : proč vzniká a jak se proti němu bránit / Irena Smetáčková, Stanislav Štech, Ida Viktorová, Veronika Pavlas Martanová, Anna Páchová, Veronika Francová Main entry-name Smetáčková, Irena, 1976- (Author) Edition statement Vydání první Publication Praha : Portál, 2020 Phys.des. 244 stran : ilustrace ; 23 cm ISBN 978-80-262-1668-1 National bibl. num. cnb003238526 Note Terminologický slovník Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy Language note Anglické resumé Another responsib. Štech, Stanislav, 1954- (Author)
Viktorová, Ida, 1959- (Author)
Martanová, Veronika, 1977- (Author)
Páchová, Anna (Author)
Francová, Veronika (Author)
Subj. Headings 2014-2020 * učitelská profese * stres (psychologie) * syndrom vyhoření * sebepoznání * interpersonální vztahy * učitel a žák * psychologický výzkum - Česko - 2014-2020 * základní školy - Česko Form, Genre případové studie * kolektivní monografie Conspect 159.9 - Psychologie UDC 37.091.12 , 159.913 , 159.944.4 , 613.62:616.89-008.44 , 159.923.2 , 316.472.4 , 37.064.2 , 159.9.07 , 373.3 , (437.3) , (078.7) , (048.8:082) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 159.94 - Emoce. Vůle Document kind BOOKS Kniha se zabývá rizikem syndromu vyhoření při práci učitele. Vyhoření vzniká v důsledku chronického stresu a vede k silným psychickým a fyzickým problémům, k nekvalitní výuce, ke špatným vztahům ke kolegům a žákům. Cílem knihy je, aby vyučující získali dobré povědomí o rizicích, které souvisejí s profesní náročností, získali orientaci v pojmech „stres“ a „vyhoření“ a dokázali u sebe vnímat jejich projevy, porozuměli příčinám stresu a vyhoření na individuální, školní a resortní úrovni, nabyli přesvědčení, že je možné vhodnými kroky snížit nebezpečí vzniku vyhoření, vyzkoušeli si sadu konkrétních technik. Kniha využívá výsledků největšího výzkumu vyhoření mezi českými vyučujícími, který byl realizován v letech 2017–2018. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBULoading…
Number of the records: 1