Number of the records: 1  

Obzory a ruiny

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Hájek, Václav, 1974 srpen 9.- - Author
    Vydání: 1. - 167 stran : barevné ilustrace ; 19 cm
    ISBN 978-80-7571-036-9
     Friedrich, Caspar David, 1774-1840.  Friedrich, Caspar David, 1774-1840.
    1810 19. století
     německé malířství  krajinomalba  romantismus (umění)  vnímání uměleckého díla  interpretace uměleckého díla
     studie
    Call numberC 396.008
    Umístění 75 - Malířství
    Obzory a ruiny
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 396.008   

    Title statementObzory a ruiny : viditelné a neviditelné v romantické krajinomalbě / Václav Hájek
    Main entry-name Hájek, Václav, 1974 srpen 9.- (Author)
    Edition statementVydání: 1.
    PublicationPraha : Fakulta humanitních studií Univerzity Karlovy, 2020
    Phys.des.167 stran : barevné ilustrace ; 19 cm
    ISBN978-80-7571-036-9
    National bibl. num.cnb003216900
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
    Language noteAnglické resumé
    Subj. Headings Friedrich, Caspar David, 1774-1840. * Friedrich, Caspar David, 1774-1840. * 1810 * 19. století * německé malířství - 19. století * krajinomalba - Německo - 19. století * romantismus (umění) - Německo * vnímání uměleckého díla * interpretace uměleckého díla
    Form, Genre studie
    Conspect75 - Malířství
    UDC 75(430) , 75.047 , 7.035.3 , 7.072/.073 , 7.073 , (430) , (048.8)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru75 - Malířství
    Document kindBOOKS
    Obzory a ruiny
    Na Friedrichových obrazech „Mnich na mořském pobřeží“ a „Opatství v dubovém lese“ vidíme dualitu horizontu a fragmentu, vzdáleného a blízkého, nekonečna a časovosti. Ke „vznešenému“ nekonečnu se romantický divák vztahoval s nenaplnitelnou touhou, jejíž relikty představují fragmenty, ruiny, které romantici chápali jako metafory lidského zlomkovitého poznání a vnímání. Na Friedrichově malbě pohlíží „faustovská“ postava mnicha do neprostupné temnoty a mlhy, jež zahalují výhled k horizontu. Friedrich chápe mlhu a temnotu jako otevřený prostor pro divákovu imaginaci a evokování představ „vznešena“. Malby Caspara Davida Friedricha reflektují a spoluvytváří romantický úzus myšlení, v němž se výrazně uplatňují pojmy a představy horizontu, fragmentu, temnoty, hieroglyfu či prázdna. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.