Number of the records: 1  

Jana Amosa Komenského Informatorium školy mateřské


  1.  Komenský, Jan Amos, 1592-1670. - Author
    3. vyd. - V Praze : Topič, 1947 - 104 s. : noty ; 8°
    Sbírka souvislé četby školní ;
      Hendrich, Josef, - Author of introduction
     předškolní výchova  pedagogika
    Uniform title Informatorium školy mateřské
    Title statementJana Amosa Komenského Informatorium školy mateřské / úvod a poznámky napsal Josef Hendrich
    Main entry-name Komenský, Jan Amos, 1592-1670. (Author)
    Edition statement3. vyd.
    Issue dataV Praze : Topič, 1947 (Alois Koníček)
    Phys.des.104 s. : noty ; 8°
    ISBNKč 15,00
    National bibl. num.cnb000669365
    Edition Sbírka souvislé četby školní ; 57
    NoteK DISPOZICI POUZE V ELEKTRONICKÉ PODOBĚ
    Another responsib. Hendrich, Josef, 1888-1950 (Author of introduction)
    Subj. Headings předškolní výchova * pedagogika
    UDC 372.3 , 37.01
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLDigitalizovaný dokument
    Document kindBOOKS
    Informatorium je jedním z článků Komenského programu celoživotního vzdělávání a součástí velkolepé koncepce reformy školského systému. Komenského ideálem byla harmonicky rozvinutá lidská osobnost s vyrovnaným vztahem k Bohu, lidem a světu. V Informatoriu zdůrazňuje autor roli dětského věku při formování člověka, rodiče nabádá, aby se výchově svých dítek věnovali s maximální pozorností a péčí ("Nad zlato dražší klenot jest dítě, ale nad sklo křehčejší"). Obsahuje zcela praktické rady, jak při výchově postupovat - rodiče mají děti vést a cvičit zejména ve třech oblastech: ve víře a zbožnosti, mravech a v umění moudrosti. Text zaujme svěžím, bohatým jazykem, dává zároveň nahlédnout do každodenního života rodiny v 1. polovině 17. století. Spis vznikl v Lešně roku 1632, česky však za autorova života nevyšel. Současné vydání je opatřeno úvodní statí, ediční poznámkou, kritickým aparátem; porozumění textu je usnadněno věcnými vysvětlivkami. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.