Number of the records: 1  

Ohnivý potok


  1.  Dik, Iosif Ivanovič, 1922-1984 - Author
    1. vyd. - Praha : SNDK, 1952 - 110, [4] s. : [4] barev. obr. příl. ; 8°
    Knižnice pro národní školy
      Dolejšová, Eva, - Translator   Loulová, Marie, - Translator   Tesař, Josef, - Illustrator
    Ohnivý potok
    Title statementOhnivý potok / Josif Dik ; z rus. pův. vyd. přel. Eva Kaslová, verše Marie Loulová ; il. Josef Tesař
    Main entry-name Dik, Iosif Ivanovič, 1922-1984 (Author)
    Edition statement1. vyd.
    Issue dataPraha : SNDK, 1952 (Liberec : Severoč. tisk.)
    Phys.des.110, [4] s. : [4] barev. obr. příl. ; 8°
    National bibl. num.cnb000405043
    Edition Knižnice pro národní školy (SNDK)
    NoteK DISPOZICI POUZE V ELEKTRONICKÉ PODOBĚ
    Note20000 výt.. Pozn.
    OriginalOgnennyj ručej
    Another responsib. Dolejšová, Eva, 1928- (Translator)
    Loulová, Marie, 1892-1970 (Translator)
    Tesař, Josef, 1898-1953 (Illustrator)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Document kindBOOKS
    Ohnivý potok
    Kniha o pionýrech, kteří spolu s dospělými soudruhy pracují na obnově závodu a města kdesi na Ukrajině. Hlavní postavou příběhu je moskevský chlapec Andrjuša, který přijel na stavbu se svým otcem-partorgem a chce tu - uprostřed budování - prožít v klidu prázdniny: za to mu pionýři uštědří titul "lázeňský host". Pro toto přízvisko se odtrhne Andrjuša od pionýrů a spřátelí se s chlapcem Afoňou, kdysi partyzánem, dnes individualistou, který už pozbyl nároku na titul pionýra. Vyprávění pak sleduje vnitřní přerod Andrjuši, který se čím dále tim kritičtěji staví k Afoňovi, ale nedokáže otevřeně přiznat svoji chybu pionýrům a napravit své počáteční zahálčivé chování. Ale pionýři sami najdou cestu k němu a s Andrjušou se dostane z osobních zmatků i Afoňa, který se vrací mezi pionýry a povalečství mění za život žáka řemeslného učiliště. Rámec celé knihy tvoří veliký zápas všech dospělých o stavbu vysoké pece a současně probíhající pionýrská stavba dětského hřiště. Zdroj anotace: Národní knihovna ČR
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.