Number of the records: 1  

Problémy současného vzdělávání

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Löwenhöfferová, Radka - Author
    Vydání: první české - 175 stran ; 23 cm
    ISBN 978-80-88227-04-5
      Mužík, Jaroslav, - Author
     školství  výchova a vzdělávání  informační a komunikační technologie ve vzdělávání  vzdělávání dospělých  profesní kompetence  lidský kapitál
     monografie
    Call numberC 395.054
    Umístění 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání
    Problémy současného vzdělávání
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 395.054   

    Title statementProblémy současného vzdělávání / Radka Löwenhöfferová, Jaroslav Mužík
    Main entry-name Löwenhöfferová, Radka (Author)
    Edition statementVydání: první české
    PublicationPraha : MJF, 2018
    Phys.des.175 stran ; 23 cm
    ISBN978-80-88227-04-5
    National bibl. num.cnb003049802
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii a rejstřík
    Language noteČeské a anglické resumé
    Another responsib. Mužík, Jaroslav, 1950- (Author)
    Another responsib. Národní panel vzdělávání (sdružení) (Publisher)
    Subj. Headings školství - Česko * výchova a vzdělávání - Česko * informační a komunikační technologie ve vzdělávání - Česko * vzdělávání dospělých - Česko * profesní kompetence * lidský kapitál
    Form, Genre monografie
    Conspect37.014 - Vzdělávací a výchovná politika
    UDC 37.09 , 37.0 , 37.0:004 , 374.7 , 331.546 , 331.108.23 , (437.3) , (048.8)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání
    Document kindBOOKS
    Problémy současného vzdělávání
    "Vzdělávání je chápáno jako důležitý prostředek k řešení hospodářských i společenských problémů. Práce se snaží reflektovat vybrané aktuální problémy v celé šíři celoživotního vzdělávání a učení. Zásadní problém v předškolním stupni výchovně-vzdělávacího systému je ten, že děti v mateřských školách často předbíhají v rozvoji intelektuálních dovedností přirozený rozvoj dovedností fyziomotorických. Například mluví anglicky, umí pracovat s tablety, ale mají obtíže se správně obléci, zavázat tkaničky u bot, případně udělat kotoul. V základním školství existují ničím nezdůvodněné rozdíly v kvalitě výuky v jednotlivých vzdělávacích zařízeních. Výsledky vzdělávání jsou výrazně ovlivňovány rodinným a ekonomickým zázemím žáků, což ohrožuje kohezi společnosti. V sekundárním školství dominují různé typy gymnázií na úkor kvalitního středního odborného vzdělání. Stát do současně doby nebyl schopen uspokojivě řešit otázku povinných maturitních zkoušek. Vysoké školy prodělaly v nedávné minulosti velmi extenzivní rozvoj, razantně stoupl počet studentů, často na úkor výuky. Obory vysokoškolského vzdělávání ne zcela odpovídají potřebám hospodářství, výrazně chybí technické profese tolik důležité pro inovace a rozvoj. Oblast dalšího, zvláště profesně orientovaného vzdělávání se zdá přeregulovaná různými zákonnými i podzákonnými normami. Tuto sféru vzdělávání dospělých také ovlivňují dotace z evropských strukturálních fondů, které často narušují konkurenční prostředí, jehož základy byly položeny v 90. letech. Určitý pozitivní posun lze konstatovat v oblasti občanského vzdělávání a vzdělávání seniorů, kde kromě státu a samosprávy působí i neziskové organizace a spolky. Výčet zkoumaných problémů není samozřejmě úplný, jde v zásadě o úhel pohledu autorky této publikace." Jaroslav Mužík, spoluautor Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.