Number of the records: 1
SYS 0776935 LBL 01736nam-a2200349-i-4500 003 CZ-CbJVK 005 20240529222852.5 007 ta 008 180409s2017----xr-----e------001-0-cze-d 015 $a cnb002982062 020 $a 978-80-7470-190-0 $q (brožováno) 035 $a (OCoLC)1048455246 040 $a TAG001 $b cze $d CBA001 $e rda 041 1-
$a cze $h eng 072 -7
$a 316.7 $x Sociologie kultury. Kulturní život $9 1 $2 Konspekt 080 $a 316.7:7.011.26 $2 MRF 080 $a 316.72/.75 $2 MRF 080 $a 316.323.6 $2 MRF 080 $a (048.8) $2 MRF 080 $a (0:82-4) $2 MRF 100 1-
$a Fiske, John, $d 1939- $7 mub2011648649 $4 aut 240 10
$a Understanding popular culture. $l Česky 245 10
$a Jak rozumět populární kultuře / $c John Fiske ; přeložil a doslovem opatřil Petr A. Bílek 250 $a Vydání první 264 -1
$a Praha : $b Akropolis, $c 2017 300 $a 319 stran ; $c 21 cm 336 $a text $b txt $2 rdacontent 337 $a bez média $b n $2 rdamedia 338 $a svazek $b nc $2 rdacarrier 490 1-
$a #POPs ; $v sv. č. 1 500 $a Přeloženo z angličtiny 504 $a Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík 520 3-
$a První svazek edice POPs přináší překlad knihy, kterou to všechno dalo by se říci začalo. Když poprvé vyšla v roce 1989, stala se (v doprovodu své praktičtěji orientované „sestry“, knihy Jak číst to, co je populární) jedním ze základních kamenů oboru kulturálních studií. Populární a masová kultura se do hledáčku akademického zájmu dostávala pomalu. V sedmdesátých a osmdesátých letech 20. století se okruh západních akademiků věnujících se soustavně populární kultuře začal rozšiřovat a daný zájem přestal působit excesivně. Ne-vysoká kultura však byla vykládána ještě v duchu své zajímavé pokleslosti, z hlediska toho, čím je jiná než kultura elitní. Teprve kniha Jak rozumět populární kultuře Johna Fiskea (nar. 1939) poskytla akademicky fundovaný, sémioticky založený výklad populární kultury v její komplexnosti. Dílo respektuje v tradičním pojetí jakožto tvůrčí čin, ale zároveň ho chápe i jako tržní komoditu; vnímatelem rozumí hravého fanouška, jemuž však neupírá funkci spolutvůrce významů. Fiske nevykládá populární kulturu emancipačně, nesnaží se ji propašovat do středu akademického zájmu proto, že je na ní také něco zajímavého. Promyšleně ukazuje, jak složitá je síť sociokulturních mechanismů, v níž tento typ kultury funguje, a jak přirozeně se umělecké dílo mísí s životním stylem, sférami každodennosti či s ekonomickými kritérii. Jeho výklad je podložený argumentačně, a přitom „popkulturní“, tedy čtivý a podněcující. Český překlad vychází z druhého vydání Understanding Popular Culture z roku 2011. To je obohaceno o rozsáhlou předmluvu Henryho Jenkinse a o dialog novějších představitelů studia populární kultury, v němž provazují Fiskeovy impulsy směrem k současnosti. Poté následuje vlastní Fiskeův text, rozdělený do kapitol: Amerika v džínách; Komodity a kultura; Produktivní požitky; Agresivní těla a karnevalové požitky; Populární texty; Populární nuance; Politika. Knihu uzavírá kontextualizační doslov překladatele s názvem John Fiske romantický solitér, který stál na počátku. Českým překladem chceme nabídnout knihu, která již zřejmě zůstane klíčovým dílem, jež otevřelo cestu populární a masové kultuře z nočních stolečků na studentských kolejích do univerzitních učeben a pracoven. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788074701900 $2 Web obalkyknih.cz 650 07
$a masová kultura $7 ph122659 $2 czenas 650 07
$a kultura a společnost $7 ph122010 $2 czenas 650 07
$a kapitalismus $7 ph121442 $2 czenas 655 -7
$a monografie $7 fd132842 $2 czenas 655 -7
$a eseje $7 fd132213 $2 czenas 700 1-
$a Bílek, Petr A., $d 1962- $7 jn19981000425 $4 trl 830 -0
$a #POPs (Akropolis) ; $v 1 910 $a CBA001 FMT BK Citation
Number of the records: 1