Number of the records: 1
Profesní hodnoty a etické principy v práci učitele
Göbelová, Taťána - Author
Vydání: 1. - 119 stran ; 24 cm
ISBN 978-80-7464-808-3
učitelská profese učitelská profese hodnotová orientace pedagogické dovednosti etika povolání
monografieCall number C 371.523 Umístění 37.09 - Organizace výuky a vzdělávání. Školní budovy a zařízení Title statement Profesní hodnoty a etické principy v práci učitele / Taťána Göbelová Main entry-name Göbelová, Taťána (Author) Edition statement Vydání: 1. Publication Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2015 Phys.des. 119 stran ; 24 cm ISBN 978-80-7464-808-3 Kč 190,00 National bibl. num. cnb002773572 Note 200 výtisků Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík Language note Anglické resumé Another responsib. Ostravská univerzita. Pedagogická fakulta (Publisher)
Subj. Headings učitelská profese * učitelská profese - etické a morální aspekty * hodnotová orientace * pedagogické dovednosti * etika povolání Form, Genre monografie Conspect 17 - Etika. Morální filozofie UDC 37.091.12 , 17 , 316.752 , 37.091.321 , 174 , (048.8) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 37.09 - Organizace výuky a vzdělávání. Školní budovy a zařízení Document kind BOOKS Téma profesních hodnot a etických principů učitele je teoreticky a výzkumně řešeno v návaznosti na připravovaný profesní standard učitele, jeho část Učitel a jeho profesní Já. Monografie je členěna do sedmi kapitol. V úvodní kapitole jsou popsána vybraná specifika učitelské profese ve vztahu k legislativnímu rámci výkonu profese, profesním kompetencím a profesním činnostem. Druhá kapitola analyzuje oblast profese učitele v etickém diskursu aplikované a normativní etiky. Ve třetí kapitole je analyzována oblast profesního jednání učitele na základě jednotlivých teoretických a etických přístupů. 4. Kapitola vymezuje specifika étosu učitele jako symbolu osobního postoje. V páté kapitole jsou na základě axiologických teorií analyzovány hodnoty, profesní hodnoty a identifikovány charakteristiky dobrých učitelů na základě kvalitativního výzkumu. V šesté kapitole jsou popsány etické principy v profesu učitele. Závěrečná sedmá kapitola popisuje typologii etických dilemat učitelů a intramorálních konfliktů, na základě kvalitativního výzkumu jsou identifikovány a popsány typy etických dilemat v současné pedagogické praxi. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czLoading…
Number of the records: 1