Number of the records: 1  

Genderové představy a vztahy

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Smetáčková, Irena, 1976- - Author
    Vydání první - 274 stran : ilustrace (některé barevné) ; 21 cm
    ISBN 978-80-7419-229-6
    Gender sondy ;
    2011-2013 2011-2020
     děti školního věku  gender  sociální role  maskulinita  feminita  školní třídy  sociálněpsychologický výzkum  sociálněpsychologický výzkum
     monografie
    Call numberC 366.998
    Umístění 316.6 - Sociální psychologie. Chování
    Genderové představy a vztahy
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 366.998 v1   
    Lidická ( studovna ) jen prezenčněC 366.998   

    Title statementGenderové představy a vztahy : sociální a kognitivní aspekty vývoje maskulinity a femininity v průběhu základní školy / Irena Smetáčková
    Main entry-name Smetáčková, Irena, 1976- (Author)
    Edition statementVydání první
    PublicationPraha : Sociologické nakladatelství (SLON), 2016
    Phys.des.274 stran : ilustrace (některé barevné) ; 21 cm
    ISBN978-80-7419-229-6 Kč 499,00
    National bibl. num.cnb002781439
    Edition Gender sondy (Sociologické nakladatelství)
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky
    Language noteAnglické resumé
    Subj. Headings 2011-2013 * 2011-2020 * děti školního věku * gender * sociální role * maskulinita * feminita * školní třídy * sociálněpsychologický výzkum - Česko - 2011-2020 * sociálněpsychologický výzkum - metodologie
    Form, Genre monografie
    Conspect316.4/.7 - Sociální interakce. Sociální komunikace
    UDC 316.346.32-053.5 , 316.66-055.1/.3 , 316.663 , 314.117-055.1 , 314.117-055.2 , 37.091.252 , 316.6:001.891 , (437.3) , (048.8)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru316.6 - Sociální psychologie. Chování
    Document kindBOOKS
    Genderové představy a vztahy
    Kniha řeší tři základní okruhy otázek: 1. Jaké představy o maskulinitě a femininitě (tzv. genderová schémata) si vytvářejí děti ve věku 6 až 15 let? 2. Jak se ve smíšených školních kolektivech projevuje gender? Jaké vztahy mezi sebou chlapci a dívky mají? 3. Jak spolu souvisí kognitivní a sociální oblast genderového vývoje? Jak dětská genderová schémata ovlivňují komunikaci a vztahy ve smíšených skupinách, a naopak? Ke každé z otázek jsou představeny aktuální zahraniční výzkumy, psychologické a sociologické teorie a výsledky autorčina vlastního výzkumu. Výzkumu se účastnilo 435 dětí z 20 školních tříd pokrývajících všechny ročníky základní školy. V každé třídě byla provedena případová studie s využitím pozorování, kresby ideální dívky a ideálního chlapce, sociometrického ratingového dotazníku a rozhovorů s dětmi a s vyučujícími. Výzkum ukázal, že genderová schémata jsou založena na znacích socio-kulturní povahy a jsou silně komplementární. Schémata mladších dětí jsou homogenní, u starších dětí narůstá flexibilita a variabilita schémat. Ve třídách děti i vyučující často používají dělení na dívky a chlapce. Vztahy mezi oběma genderovými podskupinami jsou horší než uvnitř skupin. Při vzájemném kontaktu děti často tematizují genderové hranice. Konkrétně byly identifikovány tři praktiky používané k obhajobě existujících hranic femininity a maskulinity a jedna praktika, která tyto hranice měnila. Kniha přináší vhled do genderové struktury dětských životů. Jako taková může být přínosem pro všechny, kteří s dětmi pracují a snaží se lépe porozumět jejich světu. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.