Number of the records: 1  

Ztracený Humboldtův ráj

  1. SYS0504415
    LBL
      
    01306cam-a22003857a-4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20200522133101.0
    007
      
    ta
    008
      
    140404s2013----xr------------001-0-cze-d
    015
      
    $a cnb002537238
    020
      
    $a 978-80-7419-156-5
    035
      
    $a (OCoLC)880868387
    040
      
    $a ABB019 $b cze $d CBA001
    072
    -7
    $a 378 $x Vysoké školy $9 22 $2 Konspekt
    080
      
    $a 378 $2 MRF
    080
      
    $a 351.851 $2 MRF
    080
      
    $a 001.891 $2 MRF
    080
      
    $a 37.091.3 $2 MRF
    080
      
    $a 316.75 $2 MRF
    080
      
    $a (048.8) $2 MRF
    100
    1-
    $a Šima, Karel, $d 1978- $7 jo2007409407 $4 aut
    245
    10
    $a Ztracený Humboldtův ráj : $b ideologie jednoty výzkumu a výuky ve vysokém školství / $c Karel Šima, Petr Pabian
    250
      
    $a Vyd. 1
    260
      
    $a Praha : $b Sociologické nakladatelství (SLON), $c 2013
    300
      
    $a 172 s.
    490
    0-
    $a Studie ; $v sv. 97
    504
      
    $a Obsahuje bibliografii a rejstřík
    520
    3-
    $a Je jednota výzkumu a výuky samozřejmým a nezbytným základem moderního vysokého školství? Shodují se na tom akademické elity všech západních zemí včetně České republiky. Tato kniha však ukazuje, že nikoliv, neboť nebyla nikdy ve skutečnosti realizována podle autorů se jedná o ideologický princip, který realitu spíše zastírá a který je potřeba podrobit kritice. Důsledkem této ideologie je často nezájem vyučujících o studující a o to, co se naučí. V tomto smyslu představuje jednota výzkumu a výuky oxymóron: jedná se o zdánlivě ztracený, ale přitom nikdy neexistující ráj, jehož věčné hledání pouze zastírá současné problémy a brání jejich konstruktivnímu řešení. Interdisciplinární přístup knihy sleduje vývoj této ideologie od 19. století do současnosti, v mezinárodním kontextu i v českých zemích. Kniha vyvrací stereotyp o oddělení výzkumu a výuky v socialistickém Československu a namísto toho poukazuje na inovativní transformaci humboldtovské ideologie do ideologické jednoty „vědy, vzdělání, výchovy a praxe“. Období po roce 1989 tudíž nepřineslo „obnovu jednoty výzkumu a výuky“; naopak vznikl systém, který propojování ideologicky vyžaduje, ale nepodporuje: školy se snažily vyhovět všeobecně deklarovanému nárůstu studijních míst a současně narůstajícím nárokům na vykazování výzkumných výsledků. Proto kniha navrhuje opustit ideologickou představu o jednotě „výzkumu“ a „výuky“ a navrhuje radikální změnu pohledu na hodnocení vzdělávání, hodnocení výzkumu i politiku diverzifikace. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788074191565 $2 Krajská knihovna Františka Bartoše ve Zlíně
    650
    07
    $a vysoké školy $7 ph116649 $2 czenas
    650
    07
    $a studium a výuka $7 ph136700 $2 czenas
    650
    07
    $a vědecký výzkum $7 ph116680 $2 czenas
    650
    07
    $a ideologie $7 ph121026 $2 czenas
    655
    -7
    $a monografie $7 fd132842 $2 czenas
    700
    1-
    $a Pabian, Petr $7 xx0111776 $4 aut
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.