Number of the records: 1  

Jak jsem se učil


  1.  Gor‘kij, Maksim, 1868-1936 - Author
    1. vyd. - Praha : Státní nakladatelství dětské knihy, 1952 - 35 s. ; 8°
    Knižnice pro střední školy
      Kadlec, Josef, - Translator   Sivko, Václav, - Illustrator
     ruské povídky  autobiografické povídky
    Call numberC 136.180
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( sklad )k vypůjčeníC 136.180   

    InfoRETRO-CATALOGUING - SHORT RECORD
    Title statementJak jsem se učil / Maxim Gorkij ; [z ruského původního vydání přeložil Josef Kadlec ; ilustroval Václav Sivko]
    Main entry-name Gor‘kij, Maksim, 1868-1936 (Author)
    Edition statement1. vyd.
    Issue dataPraha : Státní nakladatelství dětské knihy, 1952 (Liberec : SČT, z.z.)
    Phys.des.35 s. ; 8°
    National bibl. num.cnb000406832
    Edition Knižnice pro střední školy (SNDK)
    OriginalKak ja učilsja
    Another responsib. Kadlec, Josef, 1919-2003 (Translator)
    Sivko, Václav, 1923-1974 (Illustrator)
    Form, Genre ruské povídky * autobiografické povídky
    Conspect821.161.1 - Ruská literatura
    UDC (0:82-322.6) , 821.161.1-32
    CountryČesko
    Languagečeština
    Document kindBOOKS
    Svéživotopisná povídka, kterou M.G. napsal r. 1918 k petrohradskému "Týdnu knihy" a r. 1922 přepracoval a doplnil. Vzpomíná v ní, jak zbytečně obtížným zastaralým způsobem se musil učit číst u svého děda a ve škole, a jak později jako učeň, unavený otupující prací a plný odporu k surovému prostředí, počal knihy zprvu pokládat za zajímavější a bližší než skutečný život. Když si pak ověřil, že právě tak jako zlé, i dobré události, líčené v knihách, jsou obrazem skutečného života, probouzela v něm četba vědomí, že je možno uskutečnit i to, co si člověk přeje, a učinit život lepším. Gorkij líčí, jak vlivem četby si počal pozorněji všímat lidí a vážit si jejich práce, a jak proces čtení - poznávání myšlenkových proudů různých dob a národů - osvětluje lidem smysl života a jejich místo v něm a povzbuzuje je k odporu proti životnímu zlu. Zdroj anotace: NKP
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.