Number of the records: 1  

Ivo Loos

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Loos, Ivo, 1934-2009 - Artist
    [Praha] : KANT, 2013 - 107 s. : il. ; 22 cm
    ISBN 978-80-7437-105-9 (váz.)
      Dufek, Antonín, - Author
     Loos, Ivo, 1934-2009
    20. století 1961-1980
     dokumentární fotografie  kultura a společnost
     fotografické publikace
    Call numberC 353.542
    Umístění 77.071 - Fotografové, fotografky
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 353.542   

    Title statementIvo Loos : fotograf = photographer 1966-1975 / [text Antonín Dufek]
    Portion of titleFotograf Ivo Loos
    Photographer Ivo Loos
    Main entry-name Loos, Ivo, 1934-2009 (Artist)
    Issue data[Praha] : KANT, 2013
    Phys.des.107 s. : il. ; 22 cm
    ISBN978-80-7437-105-9 (váz.)
    National bibl. num.cnb002505661
    NoteŽivotopisná data a přehled výstav
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii
    Language noteSouběžný anglický text
    Another responsib. Dufek, Antonín, 1943-2023 (Author)
    Subj. Headings Loos, Ivo, 1934-2009 * 20. století * 1961-1980 * dokumentární fotografie - Česko - 20. století * kultura a společnost - Česko - 20. století
    Form, Genre fotografické publikace
    Conspect77 - Fotografie. Fotografické postupy
    UDC 316.72/.75 , (437.3) , 77.03 , (084.12)
    CountryČesko
    Languagečeština ; angličtina
    Ve volném výběru77.071 - Fotografové, fotografky
    Document kindBOOKS
    Ač byl Ivo Loos (1934-2009) celoživotní profesí architekt, významně se zapsal i do dějin moderní české dokumentaristiky. Do povědomí veřejnosti vstoupil jako fotograf v šedesátých letech. V roce 1970 debutoval výstavním cyklem Lunaparky /později nazvaný Poutě/ v Malé galerii Československého spisovatele na Národní třídě v Praze. Vystavený cyklus byl výsledkem desetileté práce a vnesl do československé fotografie novou kvalitu. Navzdory narůstající oblibě kinofilmového formátu se Loos neústupně držel formátu čtvercového. Jako architekt vnímal jeho zklidňující účinek na obraz. Tato zdánlivá statičnost dává vyniknout vnitřní dynamice, skryté, nevyslovené, a přece tak bouřlivé. Loose zajímaly hlavně významové vztahy, které vznikají ve vzájemných střetech anonymních lidských postav, tváří, mimiky a gest. Vztahy, v nichž lze vyčíst nejrůznější společenské obsahy. Obyčejnost, prostřednost – to Loos hledal na místech veřejných shromaždišť. Tušil, že právě v nich, v běžnosti životních stereotypů, je obsažena pravda o nás a naší době. Ve svých fotografiích z dalších cyklů i jen započatých sérií dokázal Ivo Loos vystihnout jedinečnost situace a charakter doby. Sestavil sérii „typů“, které spoluvytvářely socialistickou všednost. Loosovy fotografie jsou precizními dokumenty, které mohou být vnímány i jako podobenství o životě v diktatuře sedmdesátých let minulého století. A přesto je Loosův pohled na lidskou existenci do značné míry nadčasový. Fotografie mu byla vizuální pamětí a k jejímu hlubšímu významu podotýká, že “má schopnost říct nám, co jsme”. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.