Number of the records: 1  

Péče o nejmenší

  1. SYS0444554
    LBL
      
    01226nam-a2200313-a-4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20200401001542.5
    007
      
    ta
    008
      
    130425s2012----xr-a---e------001-0-cze--
    015
      
    $a cnb002434245
    020
      
    $a 978-80-7419-114-5 (SLON : brož.)
    020
      
    $a 978-80-7330-228-3 (Sociologický ústav AV ČR : brož.)
    035
      
    $a (OCoLC)847727367
    040
      
    $a ABA001 $b cze
    043
      
    $a e-xr---
    072
    -7
    $a 373.2/.3 $x Předškolní a primární výchova a vzdělávání $9 22 $2 Konspekt
    080
      
    $a 801.73 $2 MRF
    080
      
    $a 364-787.24 $2 MRF
    080
      
    $a 159.922 $2 MRF
    080
      
    $a 613.952/.954 $2 MRF
    080
      
    $a 373.22 $2 MRF
    080
      
    $a (437.3) $2 MRF
    080
      
    $a 373.2 $2 MRF
    080
      
    $a (048.8:082) $2 MRF
    100
    1-
    $a Hašková, Hana, $d 1976- $7 xx0000955 $4 aut
    245
    10
    $a Péče o nejmenší : $b boření mýtů / $c Hana Hašková, Steven Saxonberg [autoři a](eds.) a Jiří Mudrák
    246
    3-
    $a Boření mýtů - péče o nejmenší
    250
      
    $a Vyd. 1.
    260
      
    $a Praha : $b Sociologické nakladatelství (SLON) v koedici se Sociologickým ústavem AV ČR, $c 2012
    300
      
    $a 199 s. : $b il. ; $c 20 cm
    490
    1-
    $a Knižnice Sociologické aktuality ; $v 29 sv.
    504
      
    $a Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky
    520
    3-
    $a Málokterá oblast veřejné politiky je opředena tolika mýty jako péče o předškolní děti. Tyto mýty znemožňují potřebné změny rodinné politiky, neboť blokují rozvoj racionální společenské diskuse, která by se neopírala o ideologické argumenty, ale o poznatky soudobých mezinárodně uznávaných vědeckých studií. Tato kniha chce přispět jak k racionální společenské diskusi, tak k pozitivním změnám. Politolog ekonom, socioložka a psycholog zde předkládají empiricky podloženou kritiku sedmi hlavních mýtů o předškolní péči o děti reprodukovaných v české společnosti. Výsledky jejich zkoumání zároveň ukazují na možné cesty reformy české rodinné politiky. Cílem knihy je odhalit a diskreditovat ty mýty, které jsou na české politické a mediální scéně reprodukovány a blokují otevřenou společenskou a politickou diskusi i reformu rodinné politiky tak, aby odpovídala potřebám různých typů rodin i jejich jednotlivých členů. Autoři v knize konkrétně hledají odpověď na tyto otázky: - Jsou zařízení péče o děti mladší tří let škodlivá? - Co říká současný mezinárodní výzkum o dopadech těchto zařízení na dlouhodobý vývoj a pozdější společenské uplatnění dětí, které je navštěvují? - Kde se vzala magická hranice tří let? - Prokázali čeští psychologové, že jesle malé děti poškozují? - Vymysleli jesle komunisté? - Je přirozené, aby byly děti mladší tří let v celodenní péči jejich matek? - Proč Češi nechtějí zařízení péče o děti mladší tří let? A opravdu je nechtějí? - Je pravdou, že si Česká republika nemůže finanční investice do zařízení péče o děti mladší tří let dovolit? Jakou cenu ve skutečnosti platí Češi za jejich nedostupnost? - Vychází česká rodinná politika z odborných poznatků? - Jak by měla vypadat politika péče o předškolní děti v České republice? $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788074191145 $2 Web obalkyknih.cz
    650
    07
    $a předškolní výchova $z Česko $7 ph124887 $2 czenas
    650
    07
    $a jesle $z Česko $7 ph327640 $2 czenas
    650
    07
    $a péče o dítě $7 ph124848 $2 czenas
    650
    07
    $a vývojová psychologie $7 ph116715 $2 czenas
    650
    07
    $a rodinná politika $z Česko $7 ph118235 $2 czenas
    650
    07
    $a diskurzivní analýza $7 ph503054 $2 czenas
    655
    -7
    $a kolektivní monografie $7 fd501537 $2 czenas
    700
    1-
    $a Saxonberg, Steven, $d 1961- $7 vse2006351469 $4 aut
    700
    1-
    $a Mudrák, Jiří, $d 1980- $7 xx0119402 $4 aut
    830
    -0
    $a Knižnice Sociologické aktuality ; $v 29
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.