Number of the records: 1  

Odkud se berou dobré nápady

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Johnson, Steven, 1968- - Author
    1. vyd. v českém jazyce - Praha : Dokořán, 2012 - 254 s. : il. ; 22 cm
    ISBN 978-80-7363-361-5 (váz.)
     objevy a vynálezy  vědecko-technický rozvoj  myšlení
     populárně-naučné publikace
    Call numberC 347.078
    Umístění 001 - Informatika. Znalosti. Objevy a vynálezy
    Odkud se berou dobré nápady
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 347.078   

    Title statementOdkud se berou dobré nápady / Steven Johnson ; [z anglického orginálu ... přeložil Aleš Drobek]
    Main entry-name Johnson, Steven, 1968- (Author)
    Edition statement1. vyd. v českém jazyce
    Issue dataPraha : Dokořán, 2012
    Phys.des.254 s. : il. ; 22 cm
    ISBN978-80-7363-361-5 (váz.)
    National bibl. num.cnb002345264
    NoteChronologický přehled
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii a rejstřík
    OriginalWhere good ideas come from
    Subj. Headings objevy a vynálezy * vědecko-technický rozvoj * myšlení
    Form, Genre populárně-naučné publikace
    Conspect00 - Věda. Všeobecnosti. Základy vědy a kultury. Vědecká práce
    UDC 001.894 , 316.422.44 , 62:001.892 , 159.955 , (0.062)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru001 - Informatika. Znalosti. Objevy a vynálezy
    Document kindBOOKS
    Odkud se berou dobré nápady
    Jádrem textu je zjištění, že v neobvykle plodných prostředích se s železnou pravidelností vyskytují jisté vlastnosti a vzorce. Čím ochotněji si tyto vzorce osvojíme - v pracovních návycích, v zájmových činnostech, v designu softwarových nástrojů - tím účinněji budeme těžit ze svého inovativního potenciálu. Kreativní život tíhne dle autora k určitým opakovacím schématům, jež je třeba nahlížet dlouhodobou perspektivou, tzv. dlouhým zoomem. Z perspektivy dlouhého zoomu je např. patrné, že konkurence hraje v historii dobrých nápadů méně důležitou roli, než jak praví všeobecný konsenzus: otevřenost a propojenost je pro inovace důležitější než čistě soutěžní mechanismy. Otevřeme-li se pak oněm vzájemně propojeným prostředím, která přejí kreativitě, budeme také kreativněji myslet a pracovat, říká Johnson. Kreativnímu myšlení tedy vyhovuje spojování, fúzování, kombinace s ostatními: usiluje o vzájemné doplňování stejně jako o vzájemnou soutěž. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.