Number of the records: 1
Guardini, Romano, 1885-1968 - Author
Vyd. 1. - Praha : Triáda, 2009 - 165 s. : il.
ISBN 978-80-87256-03-9 (brož.)
Delfín ;
Zahner, Walter, - Editor Šprunk, Karel, - Translator
umění sakrální umění výtvarné umění architektura teorie umění
studie výboryCall number C 334.446 Umístění 7.01 - Teorie umění Title statement O podstatě uměleckého díla / Romano Guardini ; uspořádal a předmluvu napsal Walter Zahner ; přeložil Karel Šprunk Main entry-name Guardini, Romano, 1885-1968 (Author) Edition statement Vyd. 1. Issue data Praha : Triáda, 2009 Phys.des. 165 s. : il. ISBN 978-80-87256-03-9 (brož.) National bibl. num. cnb001928335 Edition Delfín (Triáda) ; sv. 90 Note Přeloženo z němčiny. Vydáno ve spolupráci s Centrem teologie a umění při KTF UK v Praze Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii a rejstřík Another responsib. Zahner, Walter, 1961- (Editor)
Šprunk, Karel, 1928-2024 (Translator)
Subj. Headings umění * sakrální umění * výtvarné umění * architektura * teorie umění Form, Genre studie * výbory Conspect 7.01/.09 - Umění UDC 7.01/.09 , 72 , 7.046.3 , 72/76 , (082.21) , (048.8) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 7.01 - Teorie umění Document kind BOOKS Kniha významného německého teologa a filosofa italského původu soustřeďuje jeho texty z let 1910–1960 věnované výtvarnému umění a architektuře. Výbor obsahuje jednak práce syntetické povahy, jako titulní studii O podstatě uměleckého díla či článek Jak poznávat umění, přednášky a promluvy týkající se vztahu umění a náboženství či pojetí zobrazování v evropské tradici, jednak texty věnující se konkrétním uměleckým dílům nebo – například – Guardiniho znalecký posudek pro žalobu na německý stát pro perzekuci abstraktních umělců v období nacismu. Podobně jako v již dříve do češtiny přeložené knize věnované tématům umění a kultury (Konec novověku, 1992), i zde Guardini vystupuje jako člověk s hlubokým smyslem a porozuměním pro moderní kulturu. Nynější výbor ho navíc ukazuje také jako kněze a vůdčí osobnost liturgického hnutí, který jako jeden z nemnohých dokázal vnímavě sledovat aktuální umělecké dění, uvažovat o smyslu moderního umění a v několika případech dokonce spolupůsobit při zrodu děl, která se stala mezníky v dějinách sakrálního umění první poloviny 20. století (kaple a Rytířský sál na hradě Rothenfels, kostel Božího těla v Cáchách od architekta Rudolfa Schwarze). Zdroj anotace: Web obalkyknih.czLoading…
Number of the records: 1