Number of the records: 1
Jucovičová, Drahomíra, 1962- - Author
Vyd. 1. - Praha : Portál, 2008 - 175 s. : barev. il., faksim. ; 21 cm
ISBN 978-80-7367-474-8 (brož.)
Speciální pedagogika
Žáčková, Hana, - Author
děti specifické poruchy učení reedukace
příručkyCall number C 333.541 Umístění 376 - Speciální pedagogika Title statement Reedukace specifických poruch učení u dětí / Drahomíra Jucovičová, Hana Žáčková Main entry-name Jucovičová, Drahomíra, 1962- (Author) Edition statement Vyd. 1. Issue data Praha : Portál, 2008 Phys.des. 175 s. : barev. il., faksim. ; 21 cm ISBN 978-80-7367-474-8 (brož.) National bibl. num. cnb001816351 Edition Speciální pedagogika (Portál) Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii Another responsib. Žáčková, Hana, 1960- (Author)
Subj. Headings děti * specifické poruchy učení * reedukace Form, Genre příručky Conspect 376 - Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob UDC (035) , 316.346.32-053.2 , 616.89-008.43 , 376 Country Česko Language čeština Ve volném výběru 376 - Speciální pedagogika Document kind BOOKS Specifické poruchy učení (SPU) jsou definovány jako neschopnost naučit se číst, psát a počítat pomocí běžných výukových metod. Školní výkony dětí, které trpí SPU, neodpovídají jejich skutečným intelektovým vlastnostem, jež bývají na vyšší úrovni. Specifické poruchy učení tak negativně ovlivňují školní úspěšnost a tím nepříznivě působí na psychiku dětí. Důležité je proto včasné rozpoznání a diagnostika SPU a výběr adekvátních reedukačních postupů. Text se věnuje nápravám a kompenzaci tří nejčastějších poruch učení - dyslexii, dysgrafii a dysortografii. U dětí se SPU bývá nedostatečně vyvinutý proces smyslového vnímání, čímž dochází ke zkreslenému vnímání světa - dítě nesprávně vnímá písmena, hlásky, číslice. Je tedy nutné rozvíjení především zrakového a sluchového vnímání včetně uplatnění multisenzorického přístupu. Autorky uvádějí konkrétní návodné postupy a hry. Poté se věnují reedukaci jednotlivých poruch: v kapitole o dyslexii jsou uvedeny jednotlivé fáze osvojování čtení s konkrétními možnostmi pomoci, kapitola o dysgrafii obsahuje popis grafomotorického nácviku a kapitola o dysortografii nabízí cvičení eliminující nejčastější chyby. Doplněno obrazovou přílohou. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czLoading…
Number of the records: 1