Number of the records: 1  

Reedukace specifických poruch učení u dětí

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Jucovičová, Drahomíra, 1962- - Author
    Vyd. 1. - Praha : Portál, 2008 - 175 s. : barev. il., faksim. ; 21 cm
    ISBN 978-80-7367-474-8 (brož.)
    Speciální pedagogika
      Žáčková, Hana, - Author
     děti  specifické poruchy učení  reedukace
     příručky
    Call numberC 333.541
    Umístění 376 - Speciální pedagogika
    Reedukace specifických poruch učení u dětí
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) vypůjčeno (do 09.12.2024)C 333.541   

    Title statementReedukace specifických poruch učení u dětí / Drahomíra Jucovičová, Hana Žáčková
    Main entry-name Jucovičová, Drahomíra, 1962- (Author)
    Edition statementVyd. 1.
    Issue dataPraha : Portál, 2008
    Phys.des.175 s. : barev. il., faksim. ; 21 cm
    ISBN978-80-7367-474-8 (brož.)
    National bibl. num.cnb001816351
    Edition Speciální pedagogika (Portál)
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii
    Another responsib. Žáčková, Hana, 1960- (Author)
    Subj. Headings děti * specifické poruchy učení * reedukace
    Form, Genre příručky
    Conspect376 - Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob
    UDC (035) , 316.346.32-053.2 , 616.89-008.43 , 376
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru376 - Speciální pedagogika
    Document kindBOOKS
    Reedukace specifických poruch učení u dětí
    Specifické poruchy učení (SPU) jsou definovány jako neschopnost naučit se číst, psát a počítat pomocí běžných výukových metod. Školní výkony dětí, které trpí SPU, neodpovídají jejich skutečným intelektovým vlastnostem, jež bývají na vyšší úrovni. Specifické poruchy učení tak negativně ovlivňují školní úspěšnost a tím nepříznivě působí na psychiku dětí. Důležité je proto včasné rozpoznání a diagnostika SPU a výběr adekvátních reedukačních postupů. Text se věnuje nápravám a kompenzaci tří nejčastějších poruch učení - dyslexii, dysgrafii a dysortografii. U dětí se SPU bývá nedostatečně vyvinutý proces smyslového vnímání, čímž dochází ke zkreslenému vnímání světa - dítě nesprávně vnímá písmena, hlásky, číslice. Je tedy nutné rozvíjení především zrakového a sluchového vnímání včetně uplatnění multisenzorického přístupu. Autorky uvádějí konkrétní návodné postupy a hry. Poté se věnují reedukaci jednotlivých poruch: v kapitole o dyslexii jsou uvedeny jednotlivé fáze osvojování čtení s konkrétními možnostmi pomoci, kapitola o dysgrafii obsahuje popis grafomotorického nácviku a kapitola o dysortografii nabízí cvičení eliminující nejčastější chyby. Doplněno obrazovou přílohou. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.