Number of the records: 1  

Ježíš a mýtus o Kristu

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Funda, Otakar Antoň, 1943- - Author
    Vyd. 1. - Praha : Karolinum, 2007 - 366 s. ; 21 cm
    ISBN 978-80-246-1276-8 (brož.)
     Ježíš Kristus
    Bible.
     biblické postavy  biblické události  rané křesťanství  křesťanství a judaismus  gnóze  filozofie náboženství  psychologie náboženství  religionistika
     studie
    Call numberC 326.593
    Umístění 27-3 - Osoby v křesťanství. Ježíš. Maria. Světci
    Ježíš a mýtus o Kristu
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 326.593   

    Title statementJežíš a mýtus o Kristu / Otakar A. Funda
    Main entry-name Funda, Otakar Antoň, 1943- (Author)
    Edition statementVyd. 1.
    Issue dataPraha : Karolinum, 2007
    Phys.des.366 s. ; 21 cm
    ISBN978-80-246-1276-8 (brož.)
    National bibl. num.cnb001716721
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
    Another responsib. Univerzita Karlova (Publisher)
    Subj. Headings Ježíš Kristus * Bible. * biblické postavy - 1. století * biblické události - 1. století * rané křesťanství - 1. století * křesťanství a judaismus - 1. století * gnóze - 1. století * filozofie náboženství * psychologie náboženství * religionistika
    Form, Genre studie
    Conspect2 - Náboženství
    UDC 2-236.5 , 27-9"00" , 27-67:26 , 27-874 , 2-1 , 159.98:2 , 2-6 , (048.8)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru27-3 - Osoby v křesťanství. Ježíš. Maria. Světci
    Document kindBOOKS
    Ježíš a mýtus o Kristu
    Tato studie je psána z konsekventně religionistického pohledu. To znamená, že její autor se bez vázanosti na křesťanskou víru a její věrouku snaží uchopit téma konsekventně historicko-kritickou metodou jako kterékoli jiné historické téma. Přistupuje ke křesťanství jako k lidskému jevu lidských dějin a kultury. Ve svém pokusu o rekonstrukci minulých událostí nepočítá s nadpřirozenými zásahy. Nevykládá vznik křesťanské víry božím zjevením, resp. zjevením vzkříšeného Krista, nýbrž psychickým procesem, který se odehrál v myslích Ježíšových přívrženců, poté co se ještě plni Ježíšem hlásané vize příchodu božího království rozutekli v bolesti a ve zklamání po Ježíšově zatčení a ukřižování. Brzy se pak znovu v Jeruzalémě shromáždili, spojeni svou zjitřenou vizí, próto-vírou, že Bůh Ježíše vyvýšil a že ukřižovaný záhy přijde jako Syn člověka a království, které zvěstoval, nastolí. V této první fázi mělo společenství Ježíšových přívrženců po jeho ukřižování charakter židovské sekty. Teprve v dalším procesu prochází zejména v helénistickém prostředí tato próto-víra Ježíšových přívrženců závažnými transformacemi. Ježíš je vyznán jako Kristus, jako syn boží, jako vzkříšený, jako kyrios-Pán a spasitel. Jeho kříž je pochopen jako mesiášská událost, jako oběť za lidské viny. Ke konci 1. století, především pod vlivem gnose, začínají pak první teologické úvahy o Kristu jako o vtěleném Logu a o jeho jednotě s Bohem, která bude později postupně stále více chápána ontologicky. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.