Number of the records: 1  

Výzkum a edukace sociálně znevýhodněných žáků

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


    Brno : Paido, 2012 - 221 s. : il. ; 22 cm
    ISBN 978-80-7315-224-6 (brož.)
      Němec, Jiří, - Editor
     výchova a vzdělávání  romské děti  děti uprchlíků  sociálně ohrožené skupiny  sociální integrace  sociálněpedagogický výzkum
     kolektivní monografie
    Call numberC 350.267
    Umístění 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání
    Výzkum a edukace sociálně znevýhodněných žáků
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 350.267   

    Title statementVýzkum a edukace sociálně znevýhodněných žáků : romští žáci, děti cizinců (uprchlíků), teorie, výzkum, edukační strategie / Jiří Němec (ed.)
    Portion of titleRomští žáci, děti cizinců (uprchlíků), teorie, výzkum, edukační strategie
    Issue dataBrno : Paido, 2012
    Phys.des.221 s. : il. ; 22 cm
    ISBN978-80-7315-224-6 (brož.)
    National bibl. num.cnb002435120
    Note250 výt.
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky
    Language noteAnglické resumé
    Another responsib. Němec, Jiří, 1970- (Editor)
    Subj. Headings výchova a vzdělávání * romské děti * děti uprchlíků * sociálně ohrožené skupiny * sociální integrace * sociálněpedagogický výzkum - Česko
    Form, Genre kolektivní monografie
    Conspect37 - Výchova a vzdělávání
    UDC 37.0 , (=214.58)-053.2 , 316.346.32-053.2-054.73 , 316.344.7 , 364-786 , 37.013.42:001.891 , (437.3) , (048.8:082)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání
    Document kindBOOKS
    Výzkum a edukace sociálně znevýhodněných žáků
    Publikace vydaná v nakladatelství Paido (2012) prezentuje výsledky celého řešitelského týmu ve formě dílčích kapitol. Výzkumné šetření se soustřeďuje na dvě cílové skupiny - romské žáky a děti uprchlíků. Součástí každé kapitoly je popis metodologie výzkumu, analýza dat, ale též doporučení pro pedagogickou praxi. Na úvodní teoretický přehled konceptů sociálního znevýhodnění navazuje kapitola prezentující nově vytvořenou teorii vícečetných faktorů, která vysvětluje možné vzdělávací neúspěchy romských žáků. V následujících dvou kapitolách je ve vztahu k cílovým skupinám diskutována problematika vhodnosti metodologických přístupů, ale též diagnostických testů, nejdříve z psychologického pohledu kognitivních procesů a následně prostřednictvím fenomenologického přístupu, především metody MCA (Meaning constitution analysis). Navazující část vysvětluje a odhaluje jazykové konstrukce výkladu sociální reality v tematice soužití Romů a většinové společnosti z pohledu žáků druhého stupně dvou vybraných základních škol a to prostřednictvím metody diskursivní analýzy. Následující dvě kapitoly zaměřují svoji pozornost na problematiku vzdělávání dětí cizinců. Autoři nejdříve představují pragmatickou kompetenci a její nedoceněnou funkci ve struktuře osvojování nejen nového jazyka, ale i nové kultury. Vycházejí z myšlenky, že doposud byl podceňován vliv kultury na jazyk a proto se soustřeďují nikoliv pouze na organizační strukturu jazyka (lexikálně-gramaticko-syntaktickou složku), ale především na význam sociálního prostředí, z něhož jazyk vyvstává. Navazující text pak poukazuje na praktické problémy výuky žáků uprchlíků v prostředí základní školy. Druhá část monografie prezentuje možné edukativní strategie a to tzv. divadla ve výchově, prostřednictvím simulačních her a též skrze informální edukaci a filozofování s dětmi. Propojení výzkumných zjištění a návrhy edukativních strategií tak tvoří kompaktní odborný celek, který je určený jak odborné veřejnosti tak také studentům pedagogických a učitelských oborů. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.