Number of the records: 1  

Evropský koncept vícejazyčnosti

  1. SYS0518845
    LBL
      
    02572nam-a2200673-a-4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20200331110643.3
    007
      
    ta
    008
      
    140122s2013----xr-ak--f------001-0-cze--
    015
      
    $a cnb002541416
    020
      
    $a 978-80-7465-085-7 (brož.)
    035
      
    $a (OCoLC)872341320
    040
      
    $a ABA001 $b cze
    041
    0-
    $a cze $b eng
    043
      
    $a e-xr--- $a e-gx---
    072
    -7
    $a 81 $x Lingvistika. Jazyky $2 Konspekt $9 11
    080
      
    $a 81'272 $2 MRF
    080
      
    $a 81'24 $2 MRF
    080
      
    $a 811.112.2 $2 MRF
    080
      
    $a 811.162.3 $2 MRF
    080
      
    $a 37.012 $2 MRF
    080
      
    $a (437.3) $2 MRF
    080
      
    $a (430) $2 MRF
    080
      
    $a (048.8:082) $2 MRF
    080
      
    $a (047.31) $2 MRF
    100
    1-
    $a Müllerová, Marie, $d 1965- $7 jo2011674185 $4 aut
    245
    10
    $a Evropský koncept vícejazyčnosti : $b ideály versus realita : komparace ČR a SRN na příkladu němčiny jako cizího jazyka a češtiny jako cizího jazyka / $c Marie Müllerová, Lysann Poláčková Schönherr a kol.
    260
      
    $a Červený Kostelec : $b Pavel Mervart, $c 2013
    300
      
    $a 132 s. : $b il., formuláře ; $c 19 cm
    504
      
    $a Obsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstřík
    520
    3-
    $a Myšlenka evropského konceptu vícejazyčnosti ve formě 2+1 (tedy znalost mateřštiny a nejméně dalších dvou cizích jazyků) je ideou integrující v sobě celou řadu intencí, z nichž jednou ze stěžejních je schopnost a dovednost obyvatel Evropy komunikovat mezi sebou na adekvátní úrovní s cílem zabezpečit další mírový rozvoj (nejen) našeho kontinentu. Aplikace evropského konceptu do konkrétních jazykových politik jednotlivých zemí je ovšem v kompetenci vlád jednotlivých evropských států. Publikace nabízí krátký exkurz do reálné jazykové politiky České republiky a Spolkové republiky Německé v posledních desetiletích a na základě realizovaného výzkumného šetření, které se uskutečnilo v roce 2013 na vybraných českých školách východočeského regionu a německých školách v příhraniční oblasti, přináší zajímavé poznatky o implikaci evropského konceptu vícejazyčnosti do vzdělávací politiky daných zemí. Na příkladu německého jazyka jako dalšího cizího jazyka v českém školství a českého jazyka jako dalšího cizího jazyka ve spolkové zemi Sasko(SRN) ukazuje, že myšlenka evropského konceptu vícejazyčnosti je krásná, ale na realizaci náročná vize současné Evropy. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788074650857 $2 Web obalkyknih.cz
    546
      
    $a Anglické resumé
    650
    07
    $a jazyková politika $z Česko $7 ph121323 $2 czenas
    650
    07
    $a jazyková politika $z Německo $7 ph121323 $2 czenas
    650
    07
    $a jazykové dovednosti $z Česko $7 ph213327 $2 czenas
    650
    07
    $a jazykové dovednosti $z Německo $7 ph213327 $2 czenas
    650
    07
    $a studium jazyků $z Česko $7 ph162895 $2 czenas
    650
    07
    $a němčina $7 ph115512 $2 czenas
    650
    07
    $a studium jazyků $z Německo $7 ph162895 $2 czenas
    650
    07
    $a čeština $7 ph135292 $2 czenas
    650
    07
    $a pedagogický výzkum $7 ph124017 $2 czenas
    655
    -7
    $a kolektivní monografie $7 fd501537 $2 czenas
    655
    -7
    $a výzkumné zprávy $7 fd131869 $2 czenas
    700
    1-
    $a Poláčková Schönherr, Lysann $7 jo2014807163 $4 aut
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.