Number of the records: 1  

Normalizace na pražské filozofické fakultě (1968-1989)

  1. SYS0181379
    LBL
      
    02659nam-a2200685-a-4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20230517090405.2
    007
      
    ta
    008
      
    090827s2009----xr-ach-e------001-0acze--
    015
      
    $a cnb001991445
    020
      
    $a 978-80-7308-276-5 (brož.)
    035
      
    $a (OCoLC)465276822
    040
      
    $a ABA001 $b cze
    041
    0-
    $a cze $b eng
    043
      
    $a e-cs--- $a e-xr---
    045
      
    $a x6x8
    072
    -7
    $a 378 $x Vysoké školy $2 Konspekt $9 22
    072
    -7
    $a 929 $x Biografie $9 8 $2 Konspekt
    080
      
    $a 792.01/.09.072.2 $2 MRF
    080
      
    $a 378.11-051 $2 MRF
    080
      
    $a 929 $2 MRF
    080
      
    $a 378.096-029:1 $2 MRF
    080
      
    $a 94(437)"1969/1989" $2 MRF
    080
      
    $a 321.74 $2 MRF
    080
      
    $a 378.011.3-051 $2 MRF
    080
      
    $a 323.28 $2 MRF
    080
      
    $a (437.3) $2 MRF
    080
      
    $a (437) $2 MRF
    080
      
    $a (0:82-94) $2 MRF
    100
    1-
    $a Černý, František, $d 1926-2010 $7 jk01021532 $4 aut
    245
    10
    $a Normalizace na pražské filozofické fakultě (1968-1989) : $b vzpomínky / $c František Černý
    246
    18
    $a Normalizace na pražské filozofické fakultě
    250
      
    $a Vyd. 1.
    260
      
    $a Praha : $b Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, $c 2009
    300
      
    $a 239 s. : $b il., portréty, faksim. ; $c 19 cm
    490
    1-
    $a Mnemosyne ; $v sv. 2
    500
      
    $a Obsahuje rejstřík
    520
    3-
    $a Profesor František Černý, první polistopadový děkan FF UK, se ve svých vzpomínkách vrací k dvacetiletí tzv. normalizace (19691989), jednomu z nejrozpornějších období v dějinách Univerzity Karlovy. Se značnou otevřeností vysvětluje, co se z tak významné společenskovědní instituce stalo z rozhodnutí normalizátorů muselo odejít téměř sto padesát odborníků. Ačkoli se autor netěšil přízni režimu, kupodivu směl v ovzduší čistek na fakultě setrvat. Připomíná tedy osudy těch, kteří byli přinuceni fakultu opustit, těch, kteří mohli všelijak omezováni na fakultě zůstat a především si všímá prorežimně ochotných či shora dosazovaných lidí. Osud katedry, vědního oboru i fakulty se tak nedílně propojuje s osobními kontroverzemi a konflikty. Černého zpětný pohled se zrychluje i zpomaluje, zastavuje i přeskakuje, a pojednané uzlové body vypovídají též o tom, co zůstalo nevyřčeno. Přitom se nejedná o náhodně subjektivní útržky, z nichž by nebylo možné sestavit ucelený obraz doby. Tomu brání jak autorova erudice, historické vědomí i zřetelná snaha o pochopení toho, co se tehdy vlastně stalo. Černého vzpomínání se uzavírá těsně po Listopadu 1989, kdy se filozofická fakulta začala zbavovat nedůstojných normalizačních a samozřejmě i starších reliktů a deformací. Autor zveřejňuje své vzpomínky jako poctu kolegyním a kolegům, kteří byli z fakulty vyhozeni, i jako výstrahu pro budoucnost. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788073082765 $2 OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    546
      
    $a Anglické resumé
    600
    17
    $a Černý, František, $d 1926-2010 $7 jk01021532 $2 czenas
    610
    27
    $a Univerzita Karlova. $b Filozofická fakulta $7 kn20010710340 $2 czenas
    650
    07
    $a teatrologové $z Česko $y 20.-21. století $7 ph388318 $2 czenas
    650
    07
    $a děkani $z Česko $y 20. století $7 ph499675 $2 czenas
    650
    07
    $a filozofické fakulty $z Česko $y 1968-1989 $7 ph349181 $2 czenas
    650
    07
    $a normalizace (1969-1989 : Československo) $7 ph123319 $2 czenas
    650
    07
    $a komunistický režim $z Československo $y 1968-1989 $7 ph114960 $2 czenas
    650
    07
    $a vysokoškolští učitelé $x perzekuce $7 ph127282 $2 czenas
    655
    -7
    $a autobiografické vzpomínky $7 fd131854 $2 czenas
    830
    -0
    $a Mnemosyne ; $v sv. 2
    856
    41
    $y Obsah $u http://toc.nkp.cz/NKC/200910/contents/nkc20091991445_1.pdf
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.