Number of the records: 1  

Výstavy mají historii

  1. SYS1354730
    LBL
      
    01876nam-a2200541-i-4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20250624223018.8
    007
      
    ta
    008
      
    250127s2024----xr-ah--f------001-0-cze--
    015
      
    $a cnb003668600
    020
      
    $a 978-80-88366-79-9 $q (brožováno)
    035
      
    $a (OCoLC)1505964807
    040
      
    $a BOA001 $b cze $e rda
    041
    1-
    $a cze $b eng $h eng
    072
    -7
    $a 72/76 $x Výtvarné umění $2 Konspekt $9 21
    080
      
    $a 72/76:069.9 $2 MRF
    080
      
    $a 069.9:7.071.5 $2 MRF
    080
      
    $a 7.071.5 $2 MRF
    080
      
    $a 72/76(091) $2 MRF
    080
      
    $a 7.01/.09 $2 MRF
    080
      
    $a (082) $2 MRF
    245
    00
    $a Výstavy mají historii : $b výbor z textů / $c Dagmar Svatošová (ed.) ; překlad Eva Maršíková
    250
      
    $a Vydání první
    264
    -1
    $a Praha : $b Akademie výtvarných umění v Praze, Vědecko-výzkumné pracoviště, $c 2024
    300
      
    $a 213 stran : $b ilustrace, faksimile ; $c 24 cm
    336
      
    $a text $b txt $2 rdacontent
    337
      
    $a bez média $b n $2 rdamedia
    338
      
    $a svazek $b nc $2 rdacarrier
    490
    1-
    $a Edice VVP AVU ; $v 9
    500
      
    $a Přeloženo z angličtiny
    504
      
    $a Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
    520
    3-
    $a Kniha Výstavy mají historii přináší do českého prostředí vybrané překlady textů známých i méně známých autorek a autorů představujících základ diskurzu tzv. exhibition histories - oboru zabývajícího se dějinami výstav. Pozornost je v nich věnována gramatice výstav, která se stala podstatným interpretačním nástrojem současných dějin umění. Tři hlavní kapitoly - Výstava jako médium, Trajektorie exhibition histories a Moment kurátorství - ilustrují konkrétní směry výzkumu rezonující v dějinách výstav. První se v obecné rovině věnuje základní otázce, co výstava je a jak ji lze v současnosti chápat jako médium, jako specifickou místně i časově určenou kulturní formu či žánr moderního umění. Druhá kapitola mapuje jednotlivé trajektorie a způsoby, jakými jsou tyto dočasné výstavní reprezentace umění historizovány a jak se propisují do aktualizovaných příběhů jeho dějin. Poslední pak zaměřuje svoji pozornost na dobově podmíněný rozvoj nové kurátorské profese, jež se od konce šedesátých let 20. století postupně etablovala v rámci uměleckého provozu a získala pozici jedné z nejvýznamnějších kapitol výstavních dějin. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788088366799 $2 Web obalkyknih.cz
    546
      
    $a Anglické resumé
    650
    07
    $a umělecké výstavy $7 ph135854 $2 czenas
    650
    07
    $a kurátorství výstav $7 ph482830 $2 czenas
    650
    07
    $a prezentace uměleckého díla $7 ph162888 $2 czenas
    650
    07
    $a dějiny umění $7 ph119698 $2 czenas
    650
    07
    $a teorie umění $7 ph126574 $2 czenas
    655
    -7
    $a sborníky $7 fd163935 $2 czenas
    700
    1-
    $a Svatošová, Dagmar, $d 1974- $7 xx0000418 $4 edt
    700
    1-
    $a Maršíková, Eva, $d 1982- $7 xx0105408 $4 trl
    830
    -0
    $a Edice VVP AVU ; $v 9
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.