Number of the records: 1
Bár, Pavel, 1983- - Author
1. vyd. - Praha : KANT, 2013 - 298 s. : il., portréty ; 24 cm
ISBN 978-80-7437-115-8 (brož.) :
Disk. Velká řada ;
1945-1992
operetní inscenace muzikálové inscenace hudební divadla hudební divadla kulturní politika
monografieCall number C 355.616 Umístění 782 - Divadelní hudba. Opera, balet, opereta, muzikál Title statement Od operety k muzikálu : zábavněhudební divadlo v Československu po roce 1945 / Pavel Bár Main entry-name Bár, Pavel, 1983- (Author) Edition statement 1. vyd. Issue data Praha : KANT, 2013 Phys.des. 298 s. : il., portréty ; 24 cm ISBN 978-80-7437-115-8 (brož.) : Kč 240,00 National bibl. num. cnb002541786 Edition Disk (KANT). Velká řada ; 25 Note Připravil Ústav dramatické a scénické tvorby Divadelní fakulty AMU Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky Language note Anglické a německé resumé Another responsib. Akademie múzických umění v Praze. Ústav dramatické a scénické tvorby
Subj. Headings 1945-1992 * operetní inscenace - Česko - 1945-1992 * muzikálové inscenace - Česko - 1945-1992 * hudební divadla - Československo * hudební divadla - dějiny * kulturní politika - Československo - 1945-1992 Form, Genre monografie Conspect 792 - Divadlo. Divadelní představení UDC 792.57 , 792.5 , 304.2/.4 , (437.3) , (437) , (048.8) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 782 - Divadelní hudba. Opera, balet, opereta, muzikál Document kind BOOKS Jak se vvyvíjela poválečná podoba českého zábavněhudebního divadla? Všechno začíná v okamžiku, kdy výnosy ministra Zdeňka Nejedlého zbavily toto divadlo jednoho z jeho základních atributů – soukromopodnikatelského systému provozování. A končí naopak ve chvíli, kdy v roce 1992 premiérou Les Misérables v soukromé produkci došlo ke znovuobnovení tohoto systému a do tehdejšího Československa se vedle stávajících statutárních scén opět vrátili i divadelní podnikatelé. Mezi těmito okamžiky se klene půlstoletí, ve kterém můžeme zaznamenat „vrcholy“ a „pády“ toho druhu divadla, které diváci milují a kritikové často zavrhují, neboť se při jeho hodnocení vždy objeví otázka: Je opereta či muzikál umění, nebo ‘pouhá’ zábava? – Bezpochyby obojí, tvrdí autor této knihy, vždy však záleží především na úrovni a kvalitě konkrétního díla a jeho provedení, které jej (ne)povyšuje na umění. A proto věnuje pozornost klíčovým operetním a muzikálovým inscenacím a jejich tvůrcům, mezi nimiž vedle E. F. Buriana, Jiřího Frejky či Alfréda Radoka najdeme samozřejmě Oldřicha Nového, ale třeba také Jana Wericha, který s Jiřím Voskovcem po válce vlastně u nás zahájili éru moderního žánru zvaného muzikál, když uvedli počeštěnou verzi slavného Finian’s Rainbow pod názvem Divotvorný hrnec. Jak se proměňovala podoba zábavněhudebního divadla v dalších generacích sleduje autor nejen na inscenacích velkých scén, ale i na tvorbě Suchého a Šlitra, na českých muzikálových filmech či na pokusech divadla Rokoko a později Divadla na provázku. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czLoading…
Number of the records: 1