Number of the records: 1  

Jak odlesk měsíce v jezeře

  1. BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 369.365   

    Údaje o názvuJak odlesk měsíce v jezeře : česká teorie a kritika umění v genderových souvislostech, 1865-1945 / Libuše Heczková, Martina Pachmanová, Petr Šámal (eds.)
    Údaje o vydáníVydání první
    NakladatelV Řevnicích : Arbor vitae, 2014
    Fyz.popis327 stran : ilustrace, portréty, faksimile ; 22 cm
    ISBN978-80-7467-075-6 Kč 590.00
    Číslo nár. bibl.cnb002837372
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografické odkazy a rejstřík
    Dal.odpovědnost Heczková, Libuše, 1967- (Editor)
    Pachmanová, Martina, 1970- (Editor)
    Šámal, Petr, 1977- (Editor)
    Předmět.hesla 19.-20. století * teorie umění - Česko - 19.-20. století * gender - Česko - 19.-20. století * ženy v umění - Česko - 19.-20. století * umění - Česko - 19.-20. století * moderní umění - Česko * umělecká kritika - Česko - 19.-20. století
    Forma, žánr antologie
    Konspekt7.01/.09 - Umění
    MDT 7.01 , 316.66-055.1/.3 , 72/79 , 7.036/.038 , 7.072.3 , (082.21)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru7.01 - Teorie umění
    Druh dok.KNIHY
    Jak odlesk měsíce v jezeře
    Antologie Jak odlesk měsíce v jezeře. Česká teorie a kritika umění v genderových souvislostech, 1865–1945 se věnuje roli genderu v české umělecké teorii a kritice od druhé poloviny 19. století do konce druhé světové války. Mapuje dobu, kdy se v českých zemích postupně rodila a vyvíjela ženská emancipace a kdy se otázkám spjatým s rolí žen a mužů, resp. ženskosti a mužskosti ve společnosti, kultuře a umění mezi kritiky, literáty a badateli věnovalo stále více pozornosti. Těžištěm práce jsou texty (recenze, eseje, úvahy, katalogové texty či polemiky) z pera dobových publicistek a publicistů, které se zaměřují na sféru výtvarné kultury a které byly publikovány v denících, časopisech a jiných periodikách, případně ve sbornících nebo výstavních katalozích. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.