Number of the records: 1  

Socializace do školního jazyka

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Šalamounová, Zuzana, 1984- - Author
    Vydání první - 188 stran ; 23 cm
    ISBN 978-80-210-8060-7
    Opera Facultatis philosophicae Universitatis Masarykianae = Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity,
     základní školy  jazyk a vzdělávání  děti školního věku  komunikační dovednosti  verbální komunikace  pedagogická komunikace  socializace
     monografie
    Call numberC 368.824
    Umístění 373.3 - Základní školství
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( studovna ) jen prezenčněC 368.824   

    Title statementSocializace do školního jazyka / Zuzana Šalamounová
    Main entry-name Šalamounová, Zuzana, 1984- (Author)
    Edition statementVydání první
    PublicationBrno : Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, 2015
    Phys.des.188 stran ; 23 cm
    ISBN978-80-210-8060-7
    National bibl. num.cnb002765897
    Ser.statement/add.entry Masarykova univerzita. Filozofická fakulta. Spisy ; 440
    Note200 výtisků
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky
    Language noteAnglické resumé
    Subj. Headings základní školy * jazyk a vzdělávání * děti školního věku * komunikační dovednosti * verbální komunikace * pedagogická komunikace * socializace
    Form, Genre monografie
    Conspect81 - Lingvistika. Jazyky
    UDC 373.3 , 81:37.0 , 316.346.32-053.5 , 316.77:81'42 , 316.772.2 , 316.772.4:37 , 316.614 , (048.8)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru373.3 - Základní školství
    Document kindBOOKS
    Socializace do školního jazyka
    Socializace do školního jazyka
    Na první pohled by se mohlo zdát, že ve škole se hovoří stejně jako všude jinde. Školní jazyk je však natolik specifický, že se o něm mnohdy uvažuje jako o cizím jazyce svého druhu. Od chvíle, kdy děti vstupují do školy a stávají se žáky, se proto spolu s učením konkrétních poznatků učí také to, jakým způsobem o nich hovořit. Tento proces, označovaný jako socializace do školního jazyka, přibližuje předložená monografie. Prostřednictvím empirického výzkumu ukotveného ve vyučovacích hodinách českého jazyka na druhém stupni základních škol nejprve popisuje, jak se žáci seznamují se školními pojmy a poté jakým způsobem pronikají do používání jazyka při práci s učebními postupy. Kniha tak ilustruje, jak se žáci stávají součástí specifického jazykového společenství, které je škole vlastní. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.