Number of the records: 1
Holt, John Caldwell, 1923-1985 - Author
Vyd. 1. - Praha : Agentura Strom, 1994 - 156 s.
ISBN 80-901662-4-5
psychologie dítěte učení školní prospěch školní neúspěšnost
příručkyCall number C 318.710 Umístění 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání Title statement Proč děti neprospívají / John Holt ; [z anglického originálu ... přeložil Jiří Tůma] Main entry-name Holt, John Caldwell, 1923-1985 (Author) Edition statement Vyd. 1. Issue data Praha : Agentura Strom, 1994 Phys.des. 156 s. ISBN 80-901662-4-5 National bibl. num. cnb000092769 Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografické odkazy Original How children fail Subj. Headings psychologie dítěte * učení * školní prospěch * školní neúspěšnost Form, Genre příručky Conspect 37.09 - Organizace výuky a vzdělávání UDC 159.922.7 , 37.091.212.7-026.516 , 371.212.72 , 37.091.26 , 159.953.5 , 159.92 , 37.091.3 , 373.3 Country Česko Language čeština Ve volném výběru 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání Document kind BOOKS První vydání této knihy vyšlo ve Spojených státech v roce 1964, rozšířené a doplněné vydání v roce 1982. Více než milion prodaných výtisků v polovině šedesátých let a pozdější překlady do patnácti jazyků svědčí o tom, že základní téma této knihy – strach, nejistota a obavy, které děti prožívají ve školách, a důsledky, jaké to má na jejich schopnosti a ochotu učit se – se dotýká nejen obrovského množství rodičů a učitelů v anglicky mluvících zemích, ale je nesmírně aktuální i v našich podmínkách. Kniha je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola s názvem Strategie popisuje způsoby, jakými se děti vyrovnávají s požadavky, které na ně škola klade. Druhá kapitola Strach a neúspěch se zabývá působením strachu a pocitů selhání na psychiku dětí a třetí rozsáhlá kapitola Skutečné vzdělání zkoumá rozdíly mezi tím, co děti ,,mají umět” a tím, co je opravdu zajímá a znají ve skutečnosti. Čtvrtá kapitola Jak školy selhávají analyzuje způsoby, kterými školy podporují negativní dopady zavedeného způsobu výuky na žáky a v závěrečném Shrnutí se autor snaží formulovat obecné závěry vyplývající z předchozích kapitol. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBULoading…
Number of the records: 1