Number of the records: 1  

Aero C-4/104 v československém vojenském letectvu

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Irra, Miroslav - Author
    50 stran : ilustrace (některé barevné), portréty, faksimile ; 30 cm
    ISBN 978-80-7648-023-0
    Aero,
    Československo. Armáda. Letectvo
     Aero C-4/104 (cvičné letadlo)  cvičná letadla  vojenské letectvo
     informační publikace  obrazové publikace
    Call numberB 58.998
    Umístění 623.7 - Vojenská letadla
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníB 58.998   
    Lidická ( region )jen prezenčněB 58.998 P   

    Title statementAero C-4/104 v československém vojenském letectvu / Miroslav Irra
    Cover TitleAero C-4/104 v československém letectvu
    Main entry-name Irra, Miroslav (Author)
    PublicationNevojice : Jakab Publishing, 2020
    Phys.des.50 stran : ilustrace (některé barevné), portréty, faksimile ; 30 cm
    ISBN978-80-7648-023-0
    National bibl. num.cnb003261598
    Edition Aero ; 72
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii
    Subj. Headings Československo. Armáda. Letectvo * Aero C-4/104 (cvičné letadlo) * cvičná letadla - Československo * vojenské letectvo - Československo
    Form, Genre informační publikace * obrazové publikace
    Conspect623 - Vojenská technika
    UDC 623.746.7 , 623.7 , (437) , (036) , (084.11)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru623.7 - Vojenská letadla
    Document kindBOOKS
    Československá bezlicenční kopie německého elementárního cvičného letounu Bücker Bü 131 „Jungman“, vyráběná po označením Aero C-4/104 a známá u nás pod přezdívkou „Bikr“, je jednou z legend období poválečné výstavby čs. vojenského letectva. Základům leteckého řemesla se na něm do léta 1951 vyučilo v LVA min. 300 pilotů – budoucích důstojníků, z nichž většina posílila kádr velitelského sboru čs. letectva v době jeho masivní výstavby v letech 1951-1953. Dlužno ovšem poznamenat, že mnozí byli po únoru 1948 shledáni politicky nevyhovujícími a vystaveni perzekucím od vyhození z armády po věznění po vykonstruovaných soudních procesech. Kromě toho sloužil u LU ve výcviku pilotů – podůstojníků, u cvičných letek a leteckých pluků, kde byl využíván k přezkušování pilotů, výcviku v létání podle přístrojů, nácviku akrobacie, kurýrním letům apod. Jeho kariéra ve vojenském letectvu sice trvala jen přibližně osm let, ale ti, kdož na něm začínali kariéru vojenského pilota, vzpomínají dodnes. I poté ještě poskytl mnoho krásných zážitků sportovním pilotů Svazarmu, kam byly po r. 1950 zbylé letouny předávány. Mnozí ještě dnes vzpomínají na polétání s „Bikrem“, na vítr šlehající do tváře jako ve slavných stíhačkách I. světové války. Mnozí další také dodnes litují, že si s ním již nestihli zalétat. Vzpomeňme proto službu „Bikra“, tohoto dvojplošného reliktu „zlaté éry letectví“ v čs. vojenském letectvu, i my. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.