Number of the records: 1
Gender před tabulí
SYS 0491683 LBL 01757nam-a2200469-a-4500 003 CZ-CbJVK 005 20230313115425.5 007 ta 008 130101s2013----xr-a---e------001-0-cze-- 015 $a cnb002434262 020 $a 978-80-7419-119-0 (SLON : brož.) : $c Kč 329,00 020 $a 978-80-210-6098-2 (MU : brož.) 035 $a (OCoLC)872336926 040 $a OLA001 $b cze 043 $a e-xr--- 045 $a y0y1 072 -7
$a 373.2/.3 $x Předškolní a primární výchova a vzdělávání $9 22 $2 Konspekt 080 $a 316.66-055.1/.3 $2 MRF 080 $a 373.3 $2 MRF 080 $a 373.3.011.3-052 $2 MRF 080 $a 316.752 $2 MRF 080 $a 39:001.891 $2 MRF 080 $a (437.3) $2 MRF 080 $a (048.8) $2 MRF 100 1-
$a Jarkovská, Lucie, $d 1978- $7 mzk2003187641 $4 aut 245 10
$a Gender před tabulí : $b etnografický výzkum genderové reprodukce v každodennosti školní třídy / $c Lucie Jarkovská 246 30
$a Etnografický výzkum genderové reprodukce v každodennosti školní třídy 250 $a Vyd. 1. 260 $a Praha : $b Sociologické nakladatelství (SLON) ; $a Brno : $b Masarykova univerzita, $c 2013 300 $a 195 s. : $b barev. il. ; $c 23 cm 490 1-
$a Studie ; $v sv. 96 504 $a Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík 520 3-
$a Studie je výsledkem etnografického výzkumu ve školní třídě, který se zaměřoval na (re)produkci genderu v každodennosti školního kolektivu. Vychází z etnometodologické perspektivy a je inspirována poststrukturalistickými studiemi dětství a genderu. Výzkum byl realizován v šesté třídě základní školy jako etnografické pozorování v hodinách rodinné, výtvarné a hudební výchovy. Studie reprezentuje komplexní pohled na genderovou reprodukci na různých úrovních, a to 1) na úrovni každodenních interakcí (doing gender), 2) v rovině diskursu a umísťování jedinců v rámci diskursu a 3) v rovině individuálních identit a významů, které genderu připisují samy děti. Předává škola holkám a klukům kromě znalostí matematiky, češtiny a přírodopisu také predispozice k nerovnému postavení ve společnosti? Je možné při výuce docílit genderově citlivého přístupu? Jak zajistit, aby citlivá výchova fungovala v kontextu společnosti, která genderově citlivá není? Skládá se dětský kolektiv jen z hodných a pečlivých dívek a ze zlobivých a nezodpovědných chlapců? Jakou roli hraje ve třídě to, že je někdo Romka a někdo Ukrajinec? Co sděluje dětem mezi řádky výklad v hodinách sexuální výchovy? Chtěli by se kluci narodit jako holky a holky jako kluci? Co by jim to přineslo? Jak se dětem líbí pohádky, ve kterých princezna zachrání prince? $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788074191190 $2 Web obalkyknih.cz 648 -7
$a 2001-2010 $7 ch460588 $2 czenas 650 07
$a gender $7 ph175751 $2 czenas 650 07
$a základní školy $z Česko $7 ph116795 $2 czenas 650 07
$a žáci $z Česko $7 ph128055 $2 czenas 650 07
$a hodnotová orientace $z Česko $7 ph117202 $2 czenas 650 07
$a etnografický výzkum $z Česko $y 2001-2010 $7 ph120017 $2 czenas 655 -7
$a studie $7 fd133597 $2 czenas 830 -0
$a Studie (Sociologické nakladatelství) ; $v 96 910 $a CBA001 FMT BK
Number of the records: 1