Number of the records: 1
Mikoška, Petr - Author
186 stran ; 21 cm
ISBN 978-80-7465-249-3
humanistická psychologie teorie osobnosti humanistická pedagogika studenti rozvoj osobnosti
monografieCall number C 372.373 Umístění 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání Údaje o názvu Vzdělávání zaměřené na studenta / Petr Mikoška Záhlaví-jméno Mikoška, Petr (Autor) Nakladatel Červený Kostelec : Pavel Mervart, 2016 Fyz.popis 186 stran ; 21 cm ISBN 978-80-7465-249-3 Číslo nár. bibl. cnb002881490 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy Jazyková pozn. České a anglické resumé Předmět.hesla humanistická psychologie * teorie osobnosti * humanistická pedagogika * studenti * rozvoj osobnosti Forma, žánr monografie Konspekt 159.92 - Vývojová psychologie. Individuální psychologie MDT 159.9.019:165.742 , 159.923.01 , 37.017.92 , 37.011.3-052 , 159.923.5 , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání Druh dok. KNIHY Kniha je důsledným přenesením principů psychologické teorie C. R. Rogerse do oblasti pedagogiky.Ústředním tématem vzdělávání zaměřeného na studenta jsou určité kvality vztahu mezi pedagogem a studentem a jejich dopad na komplexní rozvoj studentovy osobnosti, jeho sebepojetí, studijní výkonnost, sociální kompetence, morální autonomii, kritické myšlení, motivaci vzdělávat se apod. V perspektivě této moderní koncepce a poznatků aktuálních empirických studií jsou rovněž diskutovány nedostatky tradiční vzdělávací praxe, emocionální a postojové aspekty vyučovacího procesu, role pedagoga ve třídě a důsledky autoritářského, nebo naopak empatického přístupu ke studentovi či nedůsledné zavádění empirických poznatků do vzdělávací praxe. Osobnostní kompetence pedagoga, které jsou potřebné pro empatický přístup a navázání podporujícího vztahu se studentem, tvoří hlavní osu této knihy. Autor upozorňuje na opodstatněnost a naléhavost rozvíjení určitých osobnostních kompetencí pedagogů, které Zdroj anotace: Městská knihovna v PrazeLoading…
Number of the records: 1