Number of the records: 1  

Barokní afektová teorie

  1. SYS0453782
    LBL
      
    01701cam-a2200457-a-4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20210803084628.3
    007
      
    ta
    008
      
    130614s2013----xr-acg-e------001-0-cze-d
    015
      
    $a cnb002468775
    020
      
    $a 978-80-7331-255-8 (brož.)
    035
      
    $a (OCoLC)855465367
    040
      
    $a KLG001 $b cze $d ABA001
    041
    1-
    $a cze $a ger $a rus $b bul $b eng $b ger $b rus $h fre $h ger $h lat
    045
      
    $a u-v-
    072
    -7
    $a 78 $x Hudba $9 9 $2 Konspekt
    080
      
    $a 78.034.7 $2 MRF
    080
      
    $a 78.01 $2 MRF
    080
      
    $a 78(091) $2 MRF
    080
      
    $a (048.8) $2 MRF
    100
    1-
    $a Georgieva, Sylvia $7 xx0068333 $4 aut
    245
    10
    $a Barokní afektová teorie / $c Sylvia Georgieva
    250
      
    $a 1. vyd.
    260
      
    $a Praha : $b Akademie múzických umění v Praze, $c 2013
    300
      
    $a 285 s. : $b il., portréty, noty ; $c 23 cm + $e 2 CD
    490
    1-
    $a Hudební pedagogika ; $v sv. 6
    500
      
    $a Část. přeloženo z francouzštiny, němčiny a latiny,
    500
      
    $a Název obou CD: Evropská hudba 16.-18. století pro klávesové nástroje
    504
      
    $a Obsahuje bibliografické odkazy, bibliografii a rejstřík
    520
    3-
    $a Barokní afektová teorie je jedním z hlavních pilířů barokního vnímání hudby a umění. Je to teoretický systém aplikovaný nejen na barokní hudbu, ale v mnoha ohledech i na následující období rokoka a klasicismu až po Beethovenovu éru. Autorka ve své práci předkládá nejen interpretům hudby baroka, ale i širší čtenářské obci ucelený materiál shrnující poznatky, které při rozkrývání a studiu pojmu afekt shromáždila na základě vybraných pramenů 17. a 18. století. S respektem k dobovému názoru, kdy afekty nebyly chápány psychologicky, ale racionálně a mechanisticky, zohlednila rozdíly v jejich systematizaci a klasifikaci i jejich znázornění pomocí hudebněrétorických figur v kompoziční praxi a interpretaci. Především z historických a muzikologických podkladů pak vytvořila souhrnný přehled afektové teorie, která v době, kdy se různé světonázorové přístupy odrážely také v umělecké tvorbě, doplňovala technické a praktické aspekty teorie kompozice. Součástí odborníky ceněné knihy jsou dvě CD s varhanními a cembalovými nahrávkami v interpretaci autorky (Johann Sebastian Bach, Frederic Couperin, Jan Antonín Benda, William Byrd, Antonio Vivaldi, Benedetto Marcello, Domenico Scarlatti a další). $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788073312558 $2 Web obalkyknih.cz
    546
      
    $a Část. souběžný ruský a německý text ; bulharské, anglické, německé a ruské resumé
    648
    -7
    $a 17.-18. století $7 ch757024 $2 czenas
    650
    07
    $a barokní hudba $7 ph118767 $2 czenas
    650
    07
    $a muzikologie $x afektová teorie $7 ph115381 $2 czenas
    650
    07
    $a dějiny hudby $y 17.-18. století $7 ph120731 $2 czenas
    655
    -7
    $a monografie $7 fd132842 $2 czenas
    740
    02
    $a Evropská hudba 16.-18. století pro klávesové nástroje
    830
    -0
    $a Hudební pedagogika ; $v 6
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.