Number of the records: 1
Hudba prorůstající časem
Zvěřina, Petr, 1988- - Author
167 stran : ilustrace (některé barevné), portréty, noty ; 31 cm
ISBN 978-80-7331-502-3
Feldman, Morton, 1926-1987
20. století
hudební skladatelé hudební styly experimentální hudba
monografieCall number B 58.209 Umístění 78.071 - Osobnosti v hudbě. Hudební skladatelé, skladatelky Title statement Hudba prorůstající časem : pozdní skladby Mortona Feldmana / Petr Zvěřina Portion of title Pozdní skladby Mortona Feldmana Main entry-name Zvěřina, Petr, 1988- (Author) Publication V Praze : Akademie múzických umění v Nakladatelství AMU, 2018 Phys.des. 167 stran : ilustrace (některé barevné), portréty, noty ; 31 cm ISBN 978-80-7331-502-3 National bibl. num. cnb003131994 Note Chronologický přehled Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík Language note Anglické resumé Another responsib. Akademie múzických umění v Praze (Publisher)
Subj. Headings Feldman, Morton, 1926-1987 * 20. století * hudební skladatelé - Spojené státy americké - 20. století * hudební styly * experimentální hudba Form, Genre monografie Conspect 78.03 - Hudební styly, vlivy, školy UDC 78.03 , 78-028.77 , (73) , 78.071.1 , (048.8) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 78.071 - Osobnosti v hudbě. Hudební skladatelé, skladatelky Document kind BOOKS Pozdní skladby amerického hudebního skladatele Mortona Feldmana (1926–1987) jsou charakteristické svou extrémní délkou a také tím, že se vzpírají běžně využívaným analytickým metodám. Autor knihy se proto snaží vytyčit nový teoretický model, na jehož základě by bylo možné lépe proniknout do hudebního dění těchto enigmatických kompozic. Publikace vykročuje z tradičního hudebněteoretického diskurzu a představuje ucelenou interpretaci Feldmanových pozdních děl vycházející z deleuzovských/deleuzo-guattariovských pojmů. V knize jsou podrobně rozebírány důležité aspekty skladatelových pozdních kompozic, mezi než spadá „opakování“ omezeného množství hudebního materiálu, nesměřování k žádnému vrcholu, absence „zastřešujícího“ kompozičního systému, volné střídání či kombinování hudebních ploch v průběhu skladeb či zdůrazňování akustických kvalit využitého tónového materiálu. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBULoading…
Number of the records: 1