Number of the records: 1  

Ekonomické myšlení dvacátého století


  1.  Napoleoni, Claudio, 1924-1988 - Author
    1. vyd. - Praha : Academia, 1968 - 191 s.
    20. století
     ekonomie  ekonomické teorie
     monografie
    Call numberC 66.397
    Umístění
    Ekonomické myšlení dvacátého století
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( sklad )k vypůjčeníC 66.397   
    Lidická ( sklad )k vypůjčeníC 66.397 v1   
    Lidická ( sklad )k vypůjčeníC 66.397 v2   

    InfoRETRO-CATALOGUING - SHORT RECORD
    Title statementEkonomické myšlení dvacátého století / Claudio Napoleoni ; z italského originálu ... přeložil [a] předmluvu [napsal] Lumír Smetana
    Main entry-name Napoleoni, Claudio, 1924-1988 (Author)
    Edition statement1. vyd.
    Issue dataPraha : Academia, 1968
    Phys.des.191 s.
    National bibl. num.cnb000449382
    NoteObálka a vazba: Josef Zezulka. 5000 výt.
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografické odkazy a rejstřík
    OriginalPensiero economico del 900
    Subj. Headings 20. století * ekonomie - 20. století * ekonomické teorie - 20. století
    Form, Genre monografie
    Conspect33 - Ekonomie
    UDC 330.8 , 33 , (048.8)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Document kindBOOKS
    Ekonomické myšlení dvacátého století
    Východiskem práce soudobého italského ekonoma je stav ekonomické vědy na počátku 20. století s dominantní úlohou teorie rovnováhy v podání Walrasově a Paretově, Marshallově a Fisherově. Na ni navazuje další vývoj, v němž vystupují do popředí ekonomové L. Robbins, J.A. Schumpeter, P. Sraffa, E.H. Chamberlin, J. Robinsonová a J.M. Keynes. Od Keynese přechází k novým směrům v hospodářské politice a k teorii ekonomické stagnace (Hansen aj.). Poté věnuje pozornost matematické ekonomii a ekonometrii, teorii plánování, kde si všímá i sovětských zkušeností, teorii hospodářské zaostalosti a dnešním problémům světového hospodářství. Závěrem se zabývá dnešním stavem ekonomického bádání. Zdroj anotace: Národní knihovna ČR
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.