Number of the records: 1  

Režijní profil Aloise Hajdy

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Zdráhal, Dušan, 1972- - Author
    Vyd. 1. - Brno : Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2013 - 224 s. : il., portréty ; 21 cm
    ISBN 978-80-7460-039-5 (brož.)
     Hajda, Alois, 1928-2021
    20. století 1928-1991
     divadelní režiséři  divadlo  divadelní inscenace
     monografie
    Call numberC 356.448/1
    Umístění 792.071 - Divadelní tvůrci, tvůrkyně, kritici, kritičky. Divadelní režiséři, režisérky
    Režijní profil Aloise Hajdy
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 356.448/1   

    Title statementRežijní profil Aloise Hajdy. I., Inscenační tvorba z let 1953-1971 / Dušan Zdráhal
    Main entry-name Zdráhal, Dušan, 1972- (Author)
    Edition statementVyd. 1.
    Issue dataBrno : Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2013
    Phys.des.224 s. : il., portréty ; 21 cm
    ISBN978-80-7460-039-5 (brož.)
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
    Language noteAnglické resumé
    Subj. Headings Hajda, Alois, 1928-2021 * 20. století * 1928-1991 * divadelní režiséři - Česko - 20. století * divadlo - Česko - 20. století * divadelní inscenace - Česko - 20. století
    Form, Genre monografie
    Conspect792 - Divadlo. Divadelní představení
    UDC 792.075 , 929 , 792 , 792.2/.8 , (437.3) , (048.8)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru792.071 - Divadelní tvůrci, tvůrkyně, kritici, kritičky. Divadelní režiséři, režisérky
    Document kindBOOKS
    Režijní profil Aloise Hajdy
    Režijní profil Aloise Hajdy mapuje uměleckou tvorbu této významné osobnosti moderního českého divadla, a to od absolutoria na JAMU až po rok 1971, kdy byl režisér po normalizační čistce vypovězen z Mahenovy činohry. Autor rekapituluje Hajdovy začátky v Uherském Hradišti a Českých Budějovicích, za zcela zásadní však považuje setkání s dramaturgem Janem Grossmanem v kladenském divadle, kde se v roce 1961 mimo jiné společně podíleli na inscenaci Brechtovy hry Matka Kuráž a její děti. Režisérovo vykročení mimo okruh tehdy běžné poetiky vedlo v roce 1962 k angažmá v Mahenově činohře Státního divadla v Brně (dnes Národní divadlo Brno), kde se vedení scény pokoušelo prosadit nekonformní vyhraněný program antiiluzivního divadla. Alois Hajda se záhy prosadil jako režisér, který na jeviště první brněnské činohry vnesl osobitý pohled na svět „zespod“, na člověka zkoušeného soukolím doby, společenských předsudků a ambicí. Do této etapy patří například Hajdovo skvělé nastudování Büchnerova Vojcka, Sartrova Ďábla a pánaboha, Gardavského Já, Jákob, Beckettova Čekání na Godota ad. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.