Number of the records: 1
Režijní profil Aloise Hajdy
Zdráhal, Dušan, 1972- - Author
Vyd. 1. - Brno : Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2013 - 224 s. : il., portréty ; 21 cm
ISBN 978-80-7460-039-5 (brož.)
Hajda, Alois, 1928-2021
20. století 1928-1991
divadelní režiséři divadlo divadelní inscenace
monografieCall number C 356.448/1 Umístění 792.071 - Divadelní tvůrci, tvůrkyně, kritici, kritičky. Divadelní režiséři, režisérky Title statement Režijní profil Aloise Hajdy. I., Inscenační tvorba z let 1953-1971 / Dušan Zdráhal Main entry-name Zdráhal, Dušan, 1972- (Author) Edition statement Vyd. 1. Issue data Brno : Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2013 Phys.des. 224 s. : il., portréty ; 21 cm ISBN 978-80-7460-039-5 (brož.) Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy Language note Anglické resumé Subj. Headings Hajda, Alois, 1928-2021 * 20. století * 1928-1991 * divadelní režiséři - Česko - 20. století * divadlo - Česko - 20. století * divadelní inscenace - Česko - 20. století Form, Genre monografie Conspect 792 - Divadlo. Divadelní představení UDC 792.075 , 929 , 792 , 792.2/.8 , (437.3) , (048.8) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 792.071 - Divadelní tvůrci, tvůrkyně, kritici, kritičky. Divadelní režiséři, režisérky Document kind BOOKS Režijní profil Aloise Hajdy mapuje uměleckou tvorbu této významné osobnosti moderního českého divadla, a to od absolutoria na JAMU až po rok 1971, kdy byl režisér po normalizační čistce vypovězen z Mahenovy činohry. Autor rekapituluje Hajdovy začátky v Uherském Hradišti a Českých Budějovicích, za zcela zásadní však považuje setkání s dramaturgem Janem Grossmanem v kladenském divadle, kde se v roce 1961 mimo jiné společně podíleli na inscenaci Brechtovy hry Matka Kuráž a její děti. Režisérovo vykročení mimo okruh tehdy běžné poetiky vedlo v roce 1962 k angažmá v Mahenově činohře Státního divadla v Brně (dnes Národní divadlo Brno), kde se vedení scény pokoušelo prosadit nekonformní vyhraněný program antiiluzivního divadla. Alois Hajda se záhy prosadil jako režisér, který na jeviště první brněnské činohry vnesl osobitý pohled na svět „zespod“, na člověka zkoušeného soukolím doby, společenských předsudků a ambicí. Do této etapy patří například Hajdovo skvělé nastudování Büchnerova Vojcka, Sartrova Ďábla a pánaboha, Gardavského Já, Jákob, Beckettova Čekání na Godota ad. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czLoading…
Number of the records: 1