Number of the records: 1  

Učit (se) příběhem

  1. SYS0461503
    LBL
      
    01829nam-a2200529-a-4500
    003
      
    CZ-CbJVK
    005
      
    20240522222551.1
    007
      
    ta
    008
      
    130709s2013----xr-----e------001-0-cze--
    015
      
    $a cnb002474298
    020
      
    $a 978-80-7294-901-4 (brož.)
    035
      
    $a (OCoLC)859738088
    040
      
    $a OLA001 $b cze
    041
    0-
    $a cze $b eng
    043
      
    $a e-xr---
    045
      
    $a u-u-
    072
    -7
    $a 37.09 $x Organizace výuky a vzdělávání $9 22 $2 Konspekt
    080
      
    $a 14(437.3) $2 MRF
    080
      
    $a 14:27 $2 MRF
    080
      
    $a 303.686:808.543 $2 MRF
    080
      
    $a 808.543 $2 MRF
    080
      
    $a 37.091.3 $2 MRF
    080
      
    $a 82.09 $2 MRF
    080
      
    $a (437.3) $2 MRF
    080
      
    $a (048.8) $2 MRF
    100
    1-
    $a Hábl, Jan, $d 1975- $7 hka2010577128 $4 aut
    245
    10
    $a Učit (se) příběhem : $b Komenského Labyrint a didaktické možnosti narativní alegorie / $c Jan Hábl
    246
    30
    $a Komenského Labyrint a didaktické možnosti narativní alegorie
    250
      
    $a Vyd. 1.
    260
      
    $a Brno : $b Host, $c 2013
    300
      
    $a 120 s. ; $c 21 cm
    490
    1-
    $a Teoretická knihovna ; $v sv. 33
    504
      
    $a Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
    520
    3-
    $a Příběh má zvláštní moc. Říká se, že pravda oděná do příběhu projde každými dveřmi. To je zřejmé i z věhlasu Komenského díla Labyrint světa a ráj srdce. Komenský napsal mnoho kvalitních spisů, ale žádný nedosáhl takové obliby a didaktické účinnosti jako narativně-alegorický Labyrint. Otázka zní, v čem spočívá kouzlo narativní formy? V čem je jeho formativní síla? Co činí příběh (v tomto případě alegorický) didakticky funkční? Kniha předkládá některé odpovědi. Nejedná se o vyčerpávající pojednání narativu jako literárního fenoménu, ale spíše o interdisciplinární případovou studii, v níž je literární útvar (Komenského Labyrint) analyzován s didaktickými brýlemi na očích. Pedagogika ví, že příběhy fungují, ale obvykle se neptá proč. Tato studie usiluje o propojení těchto otázek, respektive chce přispět literárními postřehy do pedagogické diskuse ohledně efektivity příběhu jako didaktického prostředku. Jan Hábl (nar. 1975) je manžel, otec, pedagog, komeniolog a bratrský farář. Po studiích filozofie výchovy při University of Wales působil na Univerzitě v Hradci Králové. V současné době přednáší v oborech na rozhraní pedagogiky, antropologie, etiky a historie vzdělávání na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. K jeho publikacím patří monografie Ultimate Human Goals in Comenius and Modern Pedagogy (2011), Lekce z lidskosti v životě a díle Jana Amose Komenského (2011). Je též autorem mnoha drobnějších studií, například Teaching Essentials through Parables (2007), Etika výchovná a nevýchovná. Otázky pedagogické prevence sociálně nežádoucích jevů (2010) a Vzdělání mravné a nemravné. Vztah poznání a ctnosti v Komenského pedagogice (2011). $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788072949014 $2 Web obalkyknih.cz
    546
      
    $a Anglické resumé
    600
    17
    $a Komenský, Jan Amos, $d 1592-1670. $2 czenas
    600
    17
    $a Komenský, Jan Amos, $d 1592-1670. $t Labyrint světa a ráj srdce $2 czenas
    648
    -7
    $a 17. století $7 ch460555 $2 czenas
    650
    07
    $a česká filozofie $y 17. století $7 ph128114 $2 czenas
    650
    07
    $a křesťanská filozofie $z Česko $y 17. století $7 ph138449 $2 czenas
    650
    07
    $a narativita $7 ph752786 $2 czenas
    650
    07
    $a vyprávění $7 ph117276 $2 czenas
    650
    07
    $a vyučovací metody $7 ph127294 $2 czenas
    650
    07
    $a literárněvědné rozbory $7 ph138745 $2 czenas
    655
    -7
    $a studie $7 fd133597 $2 czenas
    830
    -0
    $a Teoretická knihovna ; $v 33
    910
      
    $a CBA001
    FMT
      
    BK

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.