Number of the records: 1  

Cesty městem

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Braun Kohlová, Markéta, 1977- - Author
    Vyd. 1. - Praha : Sociologické nakladatelství (SLON), 2012 - 283 s. : il., mapy ; 20 cm
    ISBN 978-80-7419-099-5 (brož.) :
    Knižnice Sociologické aktuality ;
     městská doprava  dojížďka do zaměstnání
     monografie
    Call numberC 350.185
    Umístění 656.1 - Silniční doprava
    Cesty městem
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 350.185   

    Title statementCesty městem : o racionalitě každodenního cestování / Markéta Braun Kohlová
    Main entry-name Braun Kohlová, Markéta, 1977- (Author)
    Edition statementVyd. 1.
    Issue dataPraha : Sociologické nakladatelství (SLON), 2012
    Phys.des.283 s. : il., mapy ; 20 cm
    ISBN978-80-7419-099-5 (brož.) : Kč 279,00
    National bibl. num.cnb002391930
    Edition Knižnice Sociologické aktuality ; 26
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky
    Language noteAnglické resumé
    Subj. Headings městská doprava - sociologické aspekty * dojížďka do zaměstnání - sociologické aspekty
    Form, Genre monografie
    Conspect656 - Doprava
    UDC 656.121 , 331.556.22 , 316 , (048.8)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru656.1 - Silniční doprava
    Document kindBOOKS
    Cesty městem
    Autorka se ve své knize zabývá otázkou volby dopravního prostředku, kterou považuje za zásadní v rámci studia mobility. Nachází dva důvody, proč se zabývat každodenním cestováním. Tím prvním důvodem je, že jednotlivci žijící v současné době ve velkých západních městech stráví cestováním velké množství času a vynaloží na ně mnoho finančních prostředků. Druhým důvodem jsou negativní dopady dopravy v podobě každodenního pohybu velkého množství jednotlivců na vzhled moderních měst a městské společnosti. Volba dopravního prostředku se v této knize zkoumá jak z perspektivy statistické, tak behaviorální. Velkou heterogenitu jednání různých společenských skupin autorka v knize systematizuje s pomocí typologie aktérů a odlišných sfér racionality, které se u nich při volbě dopravního prostředku dominantě projevují. Vytvoření takové systematizace je nezbytné pro určení klíčových faktorů nárůstu a poklesu individuální automobilové dopravy a případnou identifikaci motivačních či regulačních mechanismů, které mohou být účinné při omezování rostoucího objemu automobilové dopravy. Díky vytvořené typologii dominantních sfér racionality je analýza volby dopravního prostředku, předkládaná v závěru knihy, zároveň příkladem testování různých konceptů sociologické teorie. Kniha využívá závěry původního výzkumu realizovaného v letech 2008 a 2009 v českých městských aglomeracích. Východiska výzkumu byla formulována na základě diskuse o tom, nakolik je možné každodenní volbu dopravního prostředku, a tedy značně rutinní chování, považovat za racionální a jako takové ho zkoumat. Výzkum pak kombinoval kvalitativní a kvantitativní sociologickou analýzu. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.