Number of the records: 1  

Filosofie a vědecké myšlení


  1.  Demjančuk, Nikolaj, 1949- - Author
    1. vyd. - Dobrá Voda : Aleš Čeněk, 2002 - 245 s. ; 21 cm
    ISBN 80-86473-19-8 (váz.)
    20. století
     vědecká metodologie  filozofie vědy
     studie
    Call numberC 308.625
    Umístění 0 - VŠEOBECNOSTI. Věda. Výzkum. Vynálezy. Objevy. Management
    Filosofie a vědecké myšlení
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) vypůjčeno (do 13.05.2024)C 308.625   

    Title statementFilosofie a vědecké myšlení : proměna obrazu vědy v analytické tradici / Nikolaj Demjančuk
    Main entry-name Demjančuk, Nikolaj, 1949- (Author)
    Edition statement1. vyd.
    Issue dataDobrá Voda : Aleš Čeněk, 2002
    Phys.des.245 s. ; 21 cm
    ISBN80-86473-19-8 (váz.)
    National bibl. num.cnb001192036
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii a rejstřík
    Subj. Headings 20. století * vědecká metodologie - 20. století * filozofie vědy - 20. století
    Form, Genre studie
    Conspect00 - Věda. Všeobecnosti. Základy vědy a kultury. Vědecká práce
    UDC 001.8 , 001.11 , (048.8)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru0 - VŠEOBECNOSTI. Věda. Výzkum. Vynálezy. Objevy. Management
    Document kindBOOKS
    Filosofie a vědecké myšlení
    Výklad jednotlivých koncepcí filozofie vědy (např. Frege, Whitehead, B.Russell, Wittgenstein, Carnap, Feyerabend) nepřibližuje pouze konkrétní systém, neboť se stává východiskem konfrontace vědeckých modelů. Cílem srovnání je naznačit bohatství vědeckého poznání coby typu lidské aktivity, v němž se projevuje úsilí o intelektuální uchopení světa. Konfrontace slouží k hlubšímu pochopení postavení člověka ve světě, který se prostřednictvím vědy, techniky a technologie snaží o zlepšení materiálních a duchovních předpokladů civilizace. Demjančuk poukazuje na humanistickou povahu filozofie a metodologie vědy - konkrétní modely ztělesňují trvalé a cílevědomé střetávání člověka s okolím i se sebou samým. Zdroj anotace: Městská knihovna v Praze
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.