Number of the records: 1  

Dějiny hudby

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Hrčková, Naďa, 1939- - Author
    Vyd. 1. - V Praze : Ikar, 2005 - 167 s., [8] s. příl. : il., noty, faksim. ; 24 cm + 1 CD  
    ISBN 80-249-0524-8
      Daněk, Petr, - Translator
     dějiny hudby  středověká hudba
     monografie
    Call numberC 318.995/1
    Umístění 78 - Hudba
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidickájen prezenčněC 318.995/1 v1   
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 318.995/1 v2   
    Lidická ( studovna ) jen prezenčněC 318.995/1   
    Na Sadech - dospělé ( naučná ) k vypůjčeníC 318.995/1 a   

    Title statementDějiny hudby. I., Evropský středověk / Naďa Hrčková ; [ze slovenského originálu ... přeložil Petr Daněk]
    Additional Variant TitlesEvropský středověk
    Main entry-name Hrčková, Naďa, 1939- (Author)
    Edition statementVyd. 1.
    Issue dataV Praze : Ikar, 2005
    Phys.des.167 s., [8] s. příl. : il., noty, faksim. ; 24 cm + 1 CD
    ISBN80-249-0524-8
    National bibl. num.cnb001492106
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii
    OriginalDejiny hudby. I., Európsky stredovek
    Another responsib. Daněk, Petr, 1957- (Translator)
    Subj. Headings dějiny hudby - Evropa * středověká hudba
    Form, Genre monografie
    Conspect78.01 - Muzikologie. Dějiny hudby
    UDC (4) , 78 , 78.01
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru78 - Hudba
    Document kindBOOKS
    Dějiny hudby
    Dějiny hudby
    Autorka šestidílné edice Dějiny hudby, univerzitní profesorka hudební vědy Naďa Hrčková, působila o roku 1962 na katedře hudební vědy Filozofické fakulty Kniha je ojedinělou příručkou pro milovníky hudby a zájemce o její historii. Podobný typ literatury u nás na trhu v současnosti chybí. Jde o první svazek šestidílné edice Dějin hudby. Naďa Hrčková, která se hudební vědě věnuje soustavně od roku 1962, se ujala nelehkého úkolu seznámit čtenáře s vývojem hudebních forem v evropském prostředí a s nejvýznamnějšími osobnostmi, jež přispěly k rozvoji hudební teorie i praxe, včetně skladatelů. Zvolila formu výkladu, přehledně graficky členěného a doprovázeného margináliemi, což jistě ocení zejména studenti. První díl je věnován období středověku (v následující knize, jejíž vydání se připravuje, se autorka zabývá hudbou v období renesance). Výklad postupuje chronologicky od raného křesťanského bohoslužebného zpěvu, počátky liturgie a její způsoby přes gregoriánský chorál, neliturgický a světský jednohlas vrcholného středověku, goliardské písně, kondukty, chanson de geste, písně trubadúrů, truvérů, minnesängrů, počátky a rozvoj vícehlasu až po ars nova ve Francii a Itálii. Poslední období přináší nové impulsy, je výrazem změn v estetickém názoru na hudbu a předjímá již kulturu renesance. Průběžně autorka popisuje vývoj notace, související úzce s vývojem hudebních forem, a vysvětluje důležité pojmy. Jedna z kapitol pojednává i o anglické vážné hudbě, jejíž charakter se poněkud liší od hudby na kontinentě. Uvedeni jsou také teoretici a první známí evropští skladatelé. Příručka je doprovázena četnými příklady, dobovými ilustracemi, historickými přehledy a výběrem odborné literatury. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.