Number of the records: 1
Danto, Arthur C., 1924-2013 - Author
Vydání první - 335 stran, 16 nečíslovaných stran obrazových příloh : ilustrace (částečně barevné), faksimile ; 18 cm
ISBN 978-80-200-3289-8
Ars: philosophia, aesthetica, theōria ;
Lojdová, Šárka - Translator
20.-21. století
moderní umění postmoderní umění teorie umění dějiny umění filozofie umění estetika umělecká kritika
monografieCall number C 402.653 Umístění 7.01 - Teorie umění Uniform title After the end of art. Česky Title statement Po konci umění : současné umění a oblast mimo dějiny / Artur C. Danto ; přeložila Šárka Lojdová Portion of title Současné umění a oblast mimo dějiny Main entry-name Danto, Arthur C., 1924-2013 (Author) Edition statement Vydání první Publication Praha : Academia, 2021 Phys.des. 335 stran, 16 nečíslovaných stran obrazových příloh : ilustrace (částečně barevné), faksimile ; 18 cm ISBN 978-80-200-3289-8 National bibl. num. cnb003324328 Edition Ars: philosophia, aesthetica, theōria ; 2 Note Přeloženo z angličtiny Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografické odkazy a rejstříky Another responsib. Lojdová, Šárka (Translator)
Subj. Headings 20.-21. století * moderní umění * postmoderní umění * teorie umění - 20.-21. století * dějiny umění - 20.-21. století * filozofie umění - 20.-21. století * estetika - 20.-21. století * umělecká kritika - 20.-21. století Form, Genre monografie Conspect 7.01/.09 - Umění UDC 7.036/.038 , 7.01 , 72/76(091) , 7.01/.09 , 7.038.6 , (048.8) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 7.01 - Teorie umění Document kind BOOKS Soubor přednášek, v nichž se americký filozof zamýšlí nad tím, co je podstatou umění, a to v souvislosti s nástupem pop artu v 60. letech 20. století a s tzv. koncem umění.V knize, která vznikla na základě přednášek pronesených v rámci prestižního cyklu na počest A. W. Mellona, se americký filozof Arthur C. Danto vrátil k jedné z nejprovokativnějších tezí, které pronesl, totiž že umění dospělo ke konci. Tento konec v jeho pojetí neznamená, že se umění přestalo vytvářet, ale že v šedesátých letech 20. století opustilo tradiční dějiny založené na pokroku. Pokud tomu tak je, vyvstává otázka, jak o současném umění přemýšlet jinak než v pojmech tradičního narativu. Tato publikace představuje v určitém smyslu odpověď: uvažuje o úloze muzea, roli estetiky, nutnosti změnit charakter kritiky, a především o svobodě, kterou přinesl pluralismus umění. Zdroj anotace: NKPLoading…
Number of the records: 1