Number of the records: 1  

Historická mluvnice česká


  1.  Trávníček, František, 1888-1961 - Author
    Vyd. 2. - Praha : Státní pedagogické nakladatelství, [1962?] - 201 s. ; 8°.
    Učebnice vysokých škol
     čeština  historická mluvnice
     učebnice vysokých škol
    Historická mluvnice česká
    Title statementHistorická mluvnice česká. III, Skladba / František Trávníček
    Portion of titleSkladba
    Main entry-name Trávníček, František, 1888-1961 (Author)
    Edition statementVyd. 2.
    Issue dataPraha : Státní pedagogické nakladatelství, [1962?] (Svoboda 4)
    Phys.des.201 s. ; 8°.
    National bibl. num.cnb000614179
    Edition Učebnice vysokých škol
    NoteK DISPOZICI POUZE V ELEKTRONICKÉ PODOBĚ
    NoteSeznam zkratek starých pramenů. Schvál. ... jako celostátní vysokoškolská učebnice.
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografické odkazy a rejstřík
    Subj. Headings čeština * historická mluvnice
    Form, Genre učebnice vysokých škol
    Conspect811.162.3 - Čeština
    UDC 811.162.3 , 81'36-112 , (075.8)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Document kindBOOKS
    Historická mluvnice česká
    Aby obraz staročeské skladby plně hověl svému úkolu v rámci vysokoškolské učebnice, snažím se jej podat nikoli jako pouhý souhrn mnohých a rozmanitých faktů a jevů, nýbrž dialekticky. Jde mi o to, abych staročeskou skladbu zobrazil nejen jako výsledek staršího vývoje před stol. 14., nýbrž i jako odrazový můstek pro vznik stavu novočeského, neboli abych ji zobrazil jako jedno období ve vývoji našeho národního jazyka. . . . A jde mi o to, abych vývoj staročeského jazyka zobrazil v dialektické jednotě s myšlením, jako odraz rozvoje myšlení našich předků... . Nepodávám o staročeské skladbě a o jejím vývoji poučení všestranné, úplné, nýbrž jen diferenční. Obírám se s těmi jevy, v kterých se staročeská skladba podstatně odlišovala od novočeské a jejichž mnohotvárný a dlouhodobý vývoj přispívá k poznání podstatných rysů skladby novočeské. (Autor v úvodu) Zdroj anotace: Národní knihovna ČR
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.