Number of the records: 1
Feuerstein, Reuven, 1921-2014 - Author
Vydání první - 190 stran ; 21 cm
ISBN 978-80-262-1168-6
Falik, Louis H. - Author Feuerstein, Refael S. - Author Bohács, Krisztina - Author Pokorná, Věra - Translator
speciální vzdělávací potřeby poruchy řeči vývoj řeči řečové dovednosti vyučovací metody
populárně-naučné publikaceCall number C 372.173 Umístění 37 - Pedagogika. Výchova a vzdělávání. Výchova v rodině Uniform title Think-aloud and talk-aloud approach to building language. Česky Title statement Myslet nahlas - mluvit nahlas : přístup k rozvoji řeči / R. Feuerstein, L.H. Falik, R.S. Feuerstein, K. Bohács ; z anglického originálu A think-aloud and talk-aloud approach to building language: overcoming disability, delay, and deficiency přeložila Věra Pokorná Main entry-name Feuerstein, Reuven, 1921-2014 (Author) Edition statement Vydání první Publication Praha : Portál, 2017 Phys.des. 190 stran ; 21 cm ISBN 978-80-262-1168-6 National bibl. num. cnb002866391 Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografie Another responsib. Falik, Louis H. (Author)
Feuerstein, Refael S. (Author)
Bohács, Krisztina (Author)
Pokorná, Věra (Translator)
Subj. Headings speciální vzdělávací potřeby * poruchy řeči * vývoj řeči * řečové dovednosti * vyučovací metody Form, Genre populárně-naučné publikace Conspect 37 - Výchova a vzdělávání UDC 37.04 , 616.89-008.434 , 616.22-008.5 , 159.946.3 , 612.789 , 81'233 , 37.091.3 , (0.062) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 37 - Pedagogika. Výchova a vzdělávání. Výchova v rodině Document kind BOOKS Feuersteinova metoda zlepšuje poznávací dovednosti člověka a jeho schopnost organizace informací. Podle autora není inteligence neměnnou strukturou, ale je možné s ní pracovat a rozvíjet ji. V této knize autoři rozvíjejí Feuersteinovy principy, založené mj. na neurobiologických výzkumech, v přístupu k stimulaci a obohacení jazykového vývoje malých dětí a těch starších dětí a dospělých, kteří trpí mentální či jinou poruchou. Přístup je založen na principu samomluvy, resp. zprostředkované samomluvy, kdy je dítě účastno samomluvy dospělého (rodič, učitel, terapeut, vychovatel), což mimovolně rozvíjí jeho vlastní jazykové schopnosti. Klíčovým rysem metody je rezignace na interakci s dítětem – cílem není vtáhnout je do komunikace, ale držet ho v prostředí přirozeného jazyka (s dalšími prvky, jako je intonace, gesta, mimika…), které podněcují jeho vlastní schopnost jazykového rozvoje. Dalším krokem může být motivace dítěte k vlastní samomluvě, která je pro ně přijatelnější než komunikace s druhým, přičemž nejde o patologický jev, ale formu rozvoje. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBULoading…
Number of the records: 1